Reed Business biedt beste digitale sollicitatie-ervaring

Gisteren was het Digitaal-Werven event van Marc en mij. Van het event zelf heeft Frankwatching al een mooi verslag gemaakt en het officiële perbsericht is vandaag de deur uit gegaan. Want Reed Business heeft de beste digitale sollicitatie-ervaring.

Reed Business wint dus, met werkenbijreedbusiness. Advocatenkantoor De Brauw krijgt een eervolle vermelding voor werkebijdebrauw, voor een goede digitale sollicitatie-ervaring. De eervolle vermelding is in dit geval gelijk aan de 2e plek, maar wordt bij Digitaal-Werven enkel toegekend indien er ook echt sprake is van een goede digitale sollicitatie-ervaring.

Zoals al eerder gemeld waren er 9 genomineerden. De jury mocht, volledig onafhankelijk van de initiatiefnemers, de beste uitzoeken. Dat is dus, na veel en lange discussie, Reed Business geworden.

Reed Business is transparant, gebruiksvriendelijk, eerlijk en toch aantrekkelijk aldus de jury. In heldere taal wordt er veel informatie gegeven, ondersteun door goed beeldmateriaal en niet standaard video’s.

De Brauw heeft een andere ervaring, maar nog steeds erg goed. De Brauw heeft ook een aantal zaken zeer helder, goed en uitgebreid weergegeven in tekst, maar gebruikt vooral ook heel veel video. En deze video’s worden ingezet over de volle breedte van het bedrijf. ‘De Brauw zet een uitermate heldere, overzichtelijke en visueel aantrekkelijke website neer’ aldus de jury.

Belangrijk is dat het hier wel is gegaan om de hele sollicitatie-ervaring. Dat wil dus zeggen dat ook nadrukkelijk is gekeken naar het proces en de afhandeling per e-mail. Heel belangrijk zo blijkt uit een onderzoek van Reed Business recruitment van gisteren (toeval…) Ruim een kwart van alle sollicitanten zegt al wel eens afgehaakt te zijn bij een lang formulier! Nog eens 11% geeft aan het formulier genegeerd te hebben en een brief per post te hebben gestuurt of toch een mail adres te hebben gebruikt.

Het proces is oh zo belangrijk en het zou zo goed zijn om dat eens vanuit de kandidaat in te steken. Bij Sogeti is dat dus bijvoorbeeld gedaan en daar heeft men veel geïnvesteerd in het proces (en minder in de site). Dat was ook de reden voor de nominatie van Sogeti, alleen is enkel een goed proces natuurlijk niet voldoende voor een goede totaal ervaring.

Geef een reactie

1 Comment