Hoe snel wordt uw wervingssite irrelevant?

Hoe wordt uw wervingssite gevonden door werkzoekers? Grote kans dat de drie grootste traffic drivers de volgende zijn:

  • Via Google als organisch zoekresultaat of als een sponsored link
  • Via een vacature op een vacaturesite
  • Direct traffic (werkzoeker heeft direct de URL ingevoerd)

De volgorde van deze drie opties hangt vooral af van de bekendheid van uw brand en de omvang van uw SEO inspanningen.

Maar tijden veranderen en daarmee de wijze waarop uw wervingssite door bepaalde leeftijdsgroepen gevonden wordt.

Dat is in ieder geval de boodschap van Forrester in het rapport How Consumers Find Web Sites.

Want hun onderzoek heeft aangetoond dat de jongere generatie websites voor een behoorlijk deel via social media vindt:

Youth And Young Adults Use Social Computing Tools More Frequently To Find Web Sites

Voor de goede orde; social media zijn: weblogs, social networking sites en … Twitter.

En dit inzicht betekent nogal wat. Op dit moment voor bedrijven die Gen Yers trachten te bereiken. Maar als je kijkt naar de Teens van nu, dan zie je dat die zich nog meer via social media orienteren.

Tel daar nog eens bij op dat mond-tot-mond reclame een zeer belangrijke rol speelt bij deze leeftijdgroepen en je hebt een zich snel ontwikkelend probleem.

Want Google en vacaturesites zullen minder relevant worden. En zonder strategie om de jongere generaties te bereiken kan die fraaie wervingssites wel eens buitengewoon irrelevant worden.

Geef een reactie

3 Comments
  • Bas van de Haterd
    says:

    Interessant dat je die info deelt Paul. Super.

    Overigens is het natuurlijk ook deels een ‘self fufilling prophecy (of hoe je dat ook schrijft op de late avond).

    Immers, jullie investeren heel veel in SEO en SEA, bovengemiddeld. Dat is klasse, maar dat is ook een reden dat je daar veel uit haalt. Als je dat niet zou doen, krijg je er weinig uit.

    Partijen die heel veel posten in boards en heel veel niche boards inzetten (bovengemiddeld veel) zullen daar weer veel uithalen. Idem voor partijen die juist heeft veel adverteren in banners en zo.

    Maar het zijn interessante gegevens, die wel bewijzen dat investeren erin werkt.