Van Monster naar Eons naar Tributes. Wat is de volgende stap?

Logotype Tributes.com  De oprichter van Monster.com, Jeff Taylor, probeert al geruime tijd een online sociaal netwerk voor de ‘rijpere’ medemens (babyboomers) tot een succes te maken. Maar tot op heden wil het met dit sociale netwerk genaamd Eons nog niet zo lukken.

Een vast onderdeel op Eons zijn de overlijdensberichten. Jawel, voor deze doelgroep natuurlijk geen onlogische functie. En je raadt het nooit maar dit onderdeel gaat in juni zelfstandig verder als Tributes.

Jawel een speciale site voor overlijdensadvertenties. En waarom niet. Dat heeft de Wall Street Journal ook gedacht en er meteen maar even $ 4,3 miljoen in gepompt. Toe maar…

En dit is een deel van de homepage van Tributes:

image

Ook in de dood is er natuurlijk een verschil tussen gewone mensen en celeb’s…

Dit is overigens ook nog eens een extra nagel in de doodskist van kranten. Want overlijdensadvertenties zijn een gegarandeerde bron van inkomsten. Tenminste, tot nu toe wel te verstaan.

Met dank aan Toby Dayton.

Geef een reactie