Automatische e-mails en Heijmans: Zwaar zonder inhoud

Heijmans onder het vergrootglas Vandaag eentje uit de hoek van Bob de Bouwer: Heijmans. Een bouwreus uit Nederland. Maar hoe communiceert een bouwer nou met haar online sollicitanten? Tijd voor een nader onderzoek.

Deze keer heb ik gesolliciteerd naar de functie van Informatiemanager.

En dit hoop ik aan te treffen in de e-mail.

De e-mail
Autoamtische e-mail response op online sollicitatie bij Heijmans 

En alweer een plaatje. Het lijkt wel een epidimie te worden.

Grafische componenten van de Heijmans e-mailMaar Heijmans maakt het wel zeer bont; getuige de omvang van de verschillende grafische onderdelen.

Dit is een wel heel zware e-mail geworden vanwege de behoefte de e-mail opt te laten vallen. En dat kan overigens beter door een goede inhoud dan via een paar grafische elementen

Duidelijk?
Volstrekt niet:
Ontvangstbevestiging

Ontvangstbevestiging? Ja, Heijmans verteld mij dat de mijn sollicitatie is ontvangen. Hoera! Helemaal duidelijk… voor Heijmans. Maar niet voor mij. Want ik wil hele andere dingen zien. Waar Heijmans dus helemaal niet aan gedacht heeft. Want net als Campina is Heijmans teveel met zichzelf bezig.

En natuurlijk hebben we ook bij Heijmans een uitbraak van het ‘spoedig & snel’ virus:
Wij zullen zo spoedig mogelijk hierover contact met je opnemen..

Ja, ja, helemaal duidelijk. 

Persoonlijk?
Nee.

Er is wel een persoonlijke, zij het formele aanhef:
Geachte heer <Achternaam>,

Maar de afzender is recruitment@heijmans.nl. En de afsluiting is van:
Heijmans N.V.
Afdeling recruitment

Geen mens van vlees en bloed die me te woord staat. Wel plaatjes…

Informatief?
Nee.

Met links?
Nee.

Conclusie
Waarom denkt Heijmans dat een dikke gele balk aan de rechterkant van een e-mail een bijdrage levert? En waarom denkt Heijmans dat haar logo een bijdrage levert? Anders dan aan het ‘gewicht’ van de e-mail.

Deze e-mail is vooral heel zwaar en tegelijkertijd zonder inhoud

Geef een reactie