Print is dead, alleen Wegener weet het nog niet

Print is dead Wegener heeft een reorganisatie aangekondigd waarbij zo’n 450 banen moeten verdwijwen, waarvan 85 journalistieke banen. In een tijd van economische groei is dat alweer een teken aan de wand dat print zo dood als een pier is.

Maar de verschillende regionale kranten die onder het Wegener concern vallen hebben dat blijkbaar nog niet (helemaal) scherp. Want ze zeggen te gaan staken als de reorganisatie niet voor maandag 12 uur van tafel zijn.

Blijkbaar willen de regionale dagbladen de aangekondigde dood nog een handje helpen. Anders vallen deze acties tenslotte niet te verklaren.

Aan de andere kant zal deze reorganisatie zeker niet de laatste zijn. Simpelweg omdat de kaasschaaf methode niet werkt voor een bedrijfstak en product dat aan het einde van haar levenscyclus is.

Uitgevers zullen zichzelf opnieuw uit moeten vinden om zo de formidabele uitdagingen van de nieuwe media het hoofd te kunnen bieden. En dat lukt niet met een kaasschaaf; uitsluitend bedoeld voor een tijdelijke verbetering van het rendement.

Geef een reactie

2 Comments