Automatische e-mails, meten is weten, 3

Automatische e-mail responses onder het vergrootglas Om de kwaliteit van de automatische e-mail response op online sollicitaties te meten, zijn een 14-tal vragen opgesteld. Per vraag is er echter nog het nodige te zeggen over de wijze waarop

In 14 afleveringen ga ik dieper in op elke afzonderlijke vraag, en de wijze waarop de beoordeling tot stand komt.

Vandaag de derde vraag: Mag de ontvanger op de e-mail reageren?

En voor deze vraag zijn de volgende scores bedacht:

  • De ontvanger van de e-mail wordt verteld dat het niet toegestaan/niet mogelijk is om op de e-mail te reageren (-2)
  • De ontvanger van de e-mail wordt niet verteld dat het niet toegestaan/niet mogelijk is om op de e-mail te reageren; maar het e-mail adres van de afzender maakt dit duidelijk (-1)
  • De ontvanger van de e-mail wordt niet verteld dat het mogelijk is om op de e-mail te reageren, maar het e-mail adres van de afzender maakt duidelijk dat dit mogelijk is (+1)
  • De ontvanger van de e-mail wordt uitgenodigd om te reageren in geval van vragen of opmerkingen (+2)

Voorbeelden waarbij een (-2) wordt gescoord:

  • Deze mail wordt automatisch gegenereerd, wij verzoeken u vriendelijk niet door middel van reply te reageren.
  • Direct replies to this message are undeliverable and will not reach Executive Sourcing & Corporate Recruitment .

Als het e-mail adres van de afzender afwijkt van het e-mail adres in de afsluiting van de tekst wordt dit als verwarrend beschouwd voor de ontvanger. In dit geval is de maximale score (-1).

In vorige afleveringen zijn de volgende vragen behandeld:

  1. Is het e-mail adres van de afzender herkenbaar?
  2. Geeft de titel van de e-mail voldoende informatie?

Volgende keer: Maakt formattering en lay-out het eenvoudig om de e-mail te scannen?

Geef een reactie

1 Comment