Inlijven, die bloggers

Digitale content is geld waard! Dat wisten we natuurlijk al lang. Maar toch is het leuk om er nog even bij stil te staan. 

Een korte opsomming:
Amazon-oprichter Jeff Bezos en investeerder Spark Capital staken onlangs een paar miljoen in microblogdienst Twitter.
Marketingfacts (100.000 bezoekers in de maand), wordt wellicht aan het eind van dit jaar overgenomen door Lenthe Publishers.
Getty Images sloot onlangs een overeenkomst met Flickr. Wie een mooie foto op de fotocommunity plaatst, kan een licensiecontract met Getty sluiten, die een aparte galerie wil openen voor Flickr-foto’s.

Goed, dat was een hele korte opsomming.
Een vooruitzicht dan. Wanneer gaat ELLE Eten ‘koken met karin’ benaderen? En wanneer gaat minister Plasterk mij een baan aanbieden?

Waarom bloggers (om)kopen?
Vraag je je af waar je trouwe klanten heen ‘gehopt’ zijn? Neem een internetstrateeg in dienst. Laat hem of haar blogs opspeuren die aan je vakgebied gerelateerd en aanschouw aldaar: je schare ex-fans. Zwaai met die corporate flappen en lijf ze in. If you can’t beat them, buy them!

Geef een reactie

1 Comment
  • Chris Stapper
    says:

    Ik blijf het prachtig vinden dat het schrijven van hoogwaardige content in die zin vlakker is geworden dat je, als je echt verstand hebt van waar je over schrijft, ook de aandacht kunt krijgen die je verdient. Je bent niet meer per se afhankelijk van een redacteur of bedrijf. Als je goed kan schrijven, krijg je lezers. Natuurlijk en nog steeds met de voorwaarde dat je zorgt dat er aandacht voor je weblog komt.

    Laten we hopen dat Plasterk je snel benadert.:)