Opzeggen & opstappen

Stel, je zit midden in een baan waar je niet gelukkig mee bent. Wat doe je dan? Ik zeg: opzeggen&opstappen. De vacaturewereld ligt immers aan je voeten. Sietske Veen, loopbaancoach en freelance docent op de Hogeschool Utrecht, blogt twee keer per week op nrcnext.nl/sietske over trends, ontwikkelingen en de actualiteit op de arbeidsmarkt en is het niet geheel met mij eens.

Ik dacht dat print dead was?
Later in haar betoog wordt duidelijk waarom. Want, waar moet je beginnen als je nog niet weet wat je wilt? Gelukkig heeft Sietske daar een leuke oefening op gevonden. De a
dvertentie-brainstorm-analyse. Vervolgens maant ze haar online cursisten tot de aankoop van alle zaterdagskranten. Om daar die advertenties uit te scheuren die, op welk vlak dan ook, aantrekkelijk zijn voor de advertentie-brainstorm-analist. Alleen papieren advertenties? Marc zou er schande van spreken.
  

En dat er zelden iemand wijs werd uit die vac jargon?
Het is niettemin een nobel idee. Je hoeft nu een keer niet te voldoen aan de voorwaarden en eisen in de advertentie. Het is immers niet voor het ‘echie’. Je kunt ongestoord “elementen in werk/organisatie en omstandigheden verzamelen die jou op de een of andere manier interesseren en/of motiveren.” Ik ben blij dat Sietkse nog wel wijs wordt uit die vac jargon.

Geef een reactie

8 Comments