Ik heb een vraag, wie geeft mij antwoord? Monsterboard niet!

Helpdesk medewerker Vandaag de zesde aflevering van de serie customer support bij online recruitment sites. En vandaag doe ik verslag van mijn bezoek bij Monsterboard.

En ik wil graag weten of, en zo ja hoe, ik mijn nog aan te maken profiel kan afschermen voor intermediairs. Want in deze krappe arbeidsmarkt wordt ik anders gek van alle contactpogingen!

Hier is de link naar de scope van dit onderzoek.

Hoe leg ik contact?
Op de homepage van Monsterboard is een minuscule link Help rechtsboven op de pagina aanwezig:

image

Als ik daar op klik krijg ik het volgende te zien:

FAQ

Een eindeloze pagina met vragen en antwoorden; vergelijkbaar met Totaljobs.

En net als bij Totaljobs heeft Monsterboard een link voor Contact helemaal onderaan deze pagina verstopt. Ook Monsterboard doet dus alle moeite om zo min mogelijk vragen van werkzoekers te krijgen.

Als ik vervolgens op Contact klik krijg ik nog een tussenstap:

werknemers en werkgevers

En pas als ik hier op Go klik kan ik een vraag stellen. Waarbij ik een keus heb tussen e-mail en telefoon. Dat laatste is natuurlijk de beste optie, maar omdat ik de vorige vacaturesites al via e-mail heb afgehandeld, doe ik dat ook met Monsterboard:

image

De vraag
De standaard vraag voor de vacaturesites die ik bezoek:

Geachte mevrouw, heer,
Ik wil graag een profiel op Monsterboard aanmaken. Maar ik wil alleen benaderd worden door echte werkgevers.
Heeft Monsterboard een mogelijkheid om mijn profiel af te schermen voor uitzendburo’s en werving & selectiebureau’s?
Ik hoor graag van u,
Marc

Het antwoord
Monsterboard geeft geen enkel teken van leven. Geen bevestiging van ontvangst en al helemaal geen inhoudelijk antwoord op mijn vraag. Doodse stilte is het enige wat ik hoor.

Na 5 werkdagen wachten heb ik het dus opgegeven. Ik ga geen antwoord van Monsterboard krijgen.

Conclusie
Customer service via e-mail bij Monsterboard? Niet doen!

Geef een reactie

1 Comment