Design for Conversion: battle of the teams

Logotype Design for Conversion Het congres heeft een zeer interessante opzet; want het is niet slecht een serie praatjes met plaatjes. Nee, de bezoekers worden ook zeer actief betrokken.

De manier waarop dit gebeurt is door bezoekers te verdelen over een aantal teams die elk met een tweetal Team Captains aan de slag gaan op basis van een specifieke case.

De team captains hebben er duidelijk zin in; zo zeer zelfs dat er een ware competitie tussen de groepen lijkt te bestaan.

Er zijn meerdere cases, elke case is gericht op een noodzaak tot een hogere conversie van een bepaalde site (zoals Ohra, Routenet, IKKI, etc). We gaan dus offline crowdsourcen. Heel slim.

Ik gluur een beetje mee bij de Routenet case. Na een korte introductie door elk teamlid wordt begonnen aan het creatieve proces. En voordat ik het weet zitten er tientallen geeltjes op een flipover.

Die creatieven zijn behoorlijk productief! Een korte ordering van die gele brainfarts zorgt voor als snel voor een aardig  beeld van mogelijke verbeteringen.

Het proces wordt onderbroken door de keynotes van Chak en Jackson; waarmee de teams natuurlijk ook de broodnodige extra inspiratie en focus wordt aangeboden. Heel leuk.

Aansluitend aan de laatste keynote (van Fogg) wordt door elk team in 3 minuten een aantal adviezen ter verbetering gepresenteerd.

Die vervolgens worden beoordeeld door de keynote speakers: The Verdict. En na een vriendelijke dissectie van elke presentatie kiezen de experts zelfs een winnaar; het team: Conversion All Stars.

Geef een reactie

3 Comments
  • Bas Holtzer
    says:

    Inderdaad een goede aanvulling op het bestaande assortiment aan conferenties en bijeenkomsten. Vooral als concept met de combinatie van werken aan cases met je vakgenoten, onderbroken door uitstekende sprekers (de Amerikaanse in ieder geval), beviel erg goed.
     
    Ik maakte deel uit van de Funnel Freaks, die de tanden kapotbeten op IKKI. Jouw recensie van een tijdje terug speelde daarin een kleine maar betekenisvolle rol. Je observaties werden in ieder geval bevestigd (en aangevuld met heel wat meer pijnpunten). Hoewel er een paar interessante mogelijkheden voor verbetering de revue passeerden, haalden ze uiteindelijk niet onze presentatie.
     
    Bemoedigend te zien, trouwens, dat ook het andere team dat aan IKKI werkte, niet in staat bleek om een presentatie te geven waarin met een paar ingrepen IKKI op het rechte spoor te brengen was. Lag het misschien toch niet helemaal aan ons…
     
    Een kleine correctie: naar ik me herinner, waren het de Conversion All Stars die met de bokaal naar huis gingen.