VisualCV claimt overwinning

Logo en logotype VisualCV Een interessant interview met de CEO van VisualCV, Jeff Hunter op Cheezhead. Waarin Hunter de overwinning van VisualCV op Monster claimt. Dit naar aanleiding van de nieuwe Monster site.

Wie/wat is VisualCV? Nou, de naam zegt het al een beetje. Het is een personal branding site. Oftewel; een gepimpt CV; met foto’s, video, portfolio, etc. En personal branding sites zijn hot. Want ze lijken mee te doen in de social media hype.

Maar VisualCV is geen one-trick pony. Want naast een eigen aanwzigheid op Internet partnert Visual CV ook met (online) recruitment sites. En VisualCV probeert virale trucjes uit omhet aantal profielen te laten groeien.

Maar goed, wat had Hunter te vertellen?

Nou, wat dacht je hiervan:
While we applaud the fact that Monster is trying to improve the job seeker experience, they’ve missed the point that the traditional resume is the broken tool in this equation, and it needs updating.

Oftewel, Monster is een stelletje knoeiers. En dat betekent, mutatis mutandis, dat VisualCV dat niet is. En waarom dan wel? Nou, dat is wat minder duidelijk:
VisualCV gives your traditional resume a digital makeover. It takes a plain CV and transforms it into a dynamic representation of the applicant that includes photos, audio, and social networking widgets.

Dus gewoon een CV in een moderner jasje. Met een social networking sausje; want anders hoor je er tegenwoordig niet meer bij.

Hoe doet VisualCV het eigenlijk? Nou, laten we eens kijken:

Compete: Unique visitors VisualCV

Hmm… dat zijn niet bepaald indrukwekkende groeicijfers na een aanvankelijk veelbelovende start. En natuurlijk ook nog een zeer forse daling in de afgelopen maand.

Maar hoe doet VisualCV het dan ten opzichte van Monster? Nou, da’s best wel geinig om te zien:

Compete: Unique visitors Monster en VisualCV

Het is volstrekt duidelijk! Monster’s strategie is volstrekt fout en Hunter heeft de kip met gouden eieren… En bedenk dan ook nog even dat Monster het niet eens zo goed doet in vergelijking met de ‘traditionele’ concurrenten zoals Careerbuilder en HotJobs.

Maar ondanks deze nogal overweldigende cijfers ronkt Hunter vrolijk door:
We see VisualCV.com right at the heart of recruiting’s evolution […]

En Hunter is nog niet klaar. Want naast Monster heeft hij ook nog wat over de sociale netwerksites te zeggen:
[…] his company represents the best elements of social networking, but with the controls and professionalism that so much of that activity currently lacks

Mogelijk is deze Hunter een borderline megalomaan. Maar goed, het blijft natuurlijk Amerika… Voor mij blijven personal branding pure plays de zoveelste evolutionaire misfit. Laat Linkedin maar schuiven.

Geef een reactie

2 Comments