Online referral services in Nederland: de harde cijfers

Vandaag is het weer tijd voor de cijfers van de online referral services in Nederland. Met de cijfers van Spotajob, Zubka en Friendhunter.

Deze drie sites hebben het ongetwijfeld niet makkelijk. Welk bedrijf heeft (zeker) in deze tijd onbekenden nodig om hun vacatures te vervullen? En daar moeten online referral sites het toch maar van hebben…

Logotype Spotajob

Spotajob heeft 99 vacatures (was 122) en EUR 200.000 aan bonussen (was 236.500). Het aantal spotters is onbekend. Daling op beide fronten dus,

Logotype Zubka Zubka heeft op dit moment 370 vacatures  (was 573) en EUR 370.000 aan bonussen (was 573.000). En enorme daling op beide fronten.

Die feitelijk nog veel erger is omdat Ambitious People al haar vacatures op Zubka heeft gezet. En dat zijn er 307! Voor diegenen die niet weten wat Ambitious People is; de directeur van dit bedrijf is ook verantwoordelijk voor Zubka Nederland.

Logotype Friendhunter Friendhunter heeft op dit moment 96 vacatures (was 94); 941 netwerkers (was 915) en een bedrag van EUR 106.152 aan bonussen (was 102.402).

Een groei op alle fronten dus. Dat is heel erg netjes; zeker in deze donkere tijden.

Conclusie?
Nou, dit is toch wel een bijzondere ontwikkeling. De twee sites met massa op de achtergrond (resp. Wegener en Zubka UK) doen het slecht tot zeer slecht terwijl Friendhunter gestaag door blijft groeien.  Interessant.

Geef een reactie

1 Comment