Ook Adecco is zeer negatief

Logotype Adecco Als laatste is dan ook Adecco, de grootste uitzender ter wereld, met haar resultaten over het 2e kwartaal gekomen. En net als haar collega’s is het een droevig geheel.

Over het 2e kwartaal boekt Adecco een omzet van EUR 3,6 miljard; 31% lager dan het 2e kwartaal van 2008. Hiermee laat Adecco een vergelijkbare daling zien als USG People; de overige reuzen zaten hoger: Randstad (33%) en Manpower (36%).

Het netto resultaat is helemaal dramatisch; een verlies van EUR 147 miljoen. Patric de Maeseneire, de nieuwe CEO van Adecco, is dan ook voorzichtig voor de toekomst:

We expect business conditions to remain demanding.

Tja, dat noemen we ook wel een open deur intrappen…Maar er is ook strijdvaardig nieuws uit de mond van De Maeseneire:

[…] our initiatives in terms of structurally optimising our cost base […] position the Adecco Group well, not only in the current environment, but more importantly when the upswing materialises.”

Dit is helemaal in lijn met de berichten van de overige uitzenders en is natuurlijk vooral bedoeld om de financieel analisten ervan te overtuigen dat bij een omkering van de economie alles weer goed zal komen.

Hoe dan ook Adecco en de andere uitzenders hebben zonder uitzondering een zeer bloedig 2e kwartaal achter de rug. En het 3e kwartaal zal weinig positiefs laten zien hoewel de daling ten opzichte van het 3e kwartaal van 2008 ongetwijfeld vrij laag zal zijn. Tenslotte begon toen de recessie voor de uitzenders…

Geef een reactie

1 Comment