Wieowie wordt Waarwatwaar!

lolo en logotype WieoWie Dit weekend kwam ik door wat surfen spontaan terecht op de vernieuwde wieowie.nl site. Medio verleden jaar was wieowie hip en in. Leuk om te zien wie de hoogste WOW factor had. Handig om je kandidaten snel te checken.

De nieuwe site komt op mij over een zoveelste ‘2.0 site’. En dat vind ik jammer. Ik vond de vorige site leuker en eenvoudiger. En belangrijker nog; onderscheidend. Het was dus even schrikken om op de nieuwe wieowie te landen.

Wieowie | Homepage

Toch maar even zoeken op mijn naam en kijken wat het ging opleveren. Het levert in eerste instantie een aantal nette en interessante tabbladen op als Social Networks, Zoekmachines, Foto/video/Audio en profielen.

Interessant bronnen, netjes en overzichtelijk gerangschikt. Maar wat zie ik? Een foto van een man die ik absoluut niet ben. Ook staat er een ‘fact’ over mij en wel de volgende. “Martijn Betgem heeft goed op me moeten inpraten…”. Nee, ik heb geen verleden als KGB agent. Ik ben er zelf nog niet achter waar die uitlating vandaan komt. In ieder geval levert dit niet direct een positief beeld van mijn persoon op.

Ik tref verder 66 afbeeldingen aan die iets met mij van doen zouden hebben. Eén valt direct op, die van Koos Koets en Robbie Kerkhof, welke gebruikt wordt – en dat is dan wel weer geinig en toevallig – in een artikel op Recruitmentmatters.

66 afbeeldingen en geen één van mijn persoon. Ook het telefoonnummer klopt niet, het is het nummer van mijn collega.

Dus direct mijn collega’s ge-wieowiet. Op de foto van een collega zie ik dat hij 20 jaar ouder is geworden en 30 kilo is aangekomen. Ook is er stevig gemixed met onze mobiele nummers.

De site is er qua bronnen flink op vooruit gegaan, maar ik heb wel de indruk dat dit de kwaliteit van de informatie niet ten goede is gekomen. Ik schat de nieuwe site in op een WOW factor 5,5. Speaking of…waar is die factor eigenlijk gebleven? Nieuwe site en zomaar je gimmick overboord zetten? Jammer.

Geef een reactie

15 Comments