Altimeter: single track big minds?

Logo en logotype Altimeter Voor diegenen die het nog niet wisten; Altimeter is een club die je ‘moet’ volgen. Charlene Li (ex-Forrester) heeft een club voormalige collega’s om zich heen verzameld die zich als social media consultants verhuren. Ongetwijfeld voor Forresteriaanse bedragen, dus onbetaalbaar.

Maar ze delen ook met regelmaat webinars en presentaties met de minder gefortuneerden. Heel erg social dus. Maar deze club social media ‘goeroes’ mist een andere boot op gruwelijke wijze. Met hun website.

De homepage
Dit is de homepage van Altimeter:

Altimeter | HomepageHet gaat hierbij om de linkerkolom waar de partners van Alteimeter worden genoemd. Een fijn verticaal kleurgradient zorgt ervoor dat van de 7 Altimeter partners er maar 4 goed tot redelijk leesbaar zijn. Tenminste, als je geen stevige vorm van kleurenblindheid hebt. De andere drie partners verdwijnen in het steeds lichter wordende blauw…

De Altimeter partners zijn zeer deskundig op social media gebied, maar blijkbaar is de verzamelde intelligentie onvoldoende om ook op het gebied van grafisch design en accessibility enige kwaliteit te bieden. Bizar, en al helemaal gezien de wereld waar deze consultants vandaan komen: Forrester.

De aandacht die Forrester besteed aan kwaliteit van websites (waaronder leesbaarheid) is indrukwekkend te noemen. Maar mogelijk heeft Altimeter nog geen abonnement op de rapporten van haar voormalige werkgever genomen. Of gewoon even naar de eigen site gekeken…

Geef een reactie