Lekkers van Dekkers

Er zijn veel organisaties waar je als recruiter over fantaseert. Het is je persoonlijke werken bij merken. Iedereen heeft een lijstje bedrijven waar hij of zij graag zou willen werken. Iedere recruiter komt bij klanten over de vloer waarvan hij of zij denkt; dit is leuk, hier zie ik een toekomst. Hier zou ik echt tot mijn recht komen als recruiter.

Er zijn natuurlijk ook een paar banen die heel erg tot de verbeelding spreken. Je zou mij  niet in een wine gum fabriek moeten laten werken. Ik ben jaloers op meneer cactus dat hij in een badje van haribo mocht liggen. Ik zou de hele dag lopen knagen. Hele zakken met van die cola flesjes. Ik zou bijvoorbeeld ook niet de corporate recruiter van Heineken moeten zijn. Het zou toch de hele dag aan mij knagen, dat mijn brief papier hetzelfde logo heeft als mijn favoriete biertje. Eigenlijk kan ik bij niks werken wat horeca gerelateerd is. .Je zou maar de corporate recruiter zijn bij een franse kaasjes fabriek. Als ik daar een half jaar werk kan je mij als Edammer naar buiten rollen.

 Als man zijn er een aantal andere berdijf waarvan je denkt, dat zou het kat op het spek binden zijn. Dat zijn organisaties voor mannen die te spannend zijn. Bedrijven als Porsche en Playboy. Jammerlijk blijkt vaak dat organisaties als Porsche en Playboy helemaal niet zo spannend zijn aan de binnenkant als dat ze ervan de buitenkant uitzien.

Nou zag ik van de week een vacature voorbij komen. Corporate Recruiter bij Lingerie gigant Marlies Dekkers. De recruitment mannen in mijn tijdlijn op twitter hielden allen even hun adem in. Het testosteron droop van de tijdlijn af.  Het is een functie waar zelfs de meest keurige man even van denkt….Grrrrrrr.  

Ik zou om een hele andere reden voor Marlies Dekkers willen werken, inderdaad vanwege Marlies Dekkers. Ik volg Marlies al enige jaren, lees veel over haar en heb haar diverse malen live zien spreken. Marlies is een vrouw die ondernemerschap, pit en creativiteit prachtig weet te combineren. Ze laat zich het kaas niet van het brood vreten en zal voor zichzelf opkomen. Ik persoonlijk vind haar een voorbeeld voor elke vrouwelijk ondernemer. Als vrouw hoef je haar lingerie niet mooi te vinden, over smaak valt niet te twisten, maar haar als persoon moet je gewoon respect voor hebben. Als corporate recruiter is het inspirerend om met zo’n sterk persoon , merk een  ijzersterk werk merk neer te zetten.

En ja….. meeste mannen denken dat ze meer kans hebben om hele mooie vrouwen tegen te komen bij Marlies op kantoor dan bij een IT dienstverlener, of scheepsvaart bedrijf. Dat is ook vast zo.  Elke man ziet graag een vrouw in wat lekkers van Dekkers. Mannen vinden in het algemeen Lekkers van Dekkers beter bij vrouwen staan dan een katoenen Hello Kitty slaaphemd (dat zo lekker zit ). Elke man die zegt dat het hem niks uitmaakt en zegt “Ik vind je net zo mooi in dat hemd”……liegt,

Ik hoop echt voor Marlies dat ze een leuke recruiter krijgt. Dat gun ik haar. Het zou niks voor mij zijn. Ik zou me niet kunnen inhouden en binnen een week me met de designs en modellen selectie willen bemoeien. Uiteraard mag de nieuwe recruiter mij altijd uitnodiggen voor koffie, bedrijfsbijeenkomsten, modellen selectie dagen en andere gezellige uitjes. 

@martijnrecruit

P.S. Heren ik denk ook niet dat de recruiter de modellen mag uitzoeken

Geef een reactie

4 Comments