Twee weken BeKnown, een eerste terugblik

Twee weken geleden lanceerde Monster haar LinkedIn/BranchOut kloon op Facebook. En die lancering is bepaald niet ongemerkt voorbij gegaan, zeker niet toen LinkedIn besloot (onder meer) BeKnown de toegang tot de LinkedIn API te ontzeggen. Maar hoe loopt het eigenlijk met BeKnown?

Nou, als je naar de groei van het aantal registraties kijkt, gaat het lekker met deze Facebook app:

 Aantal registraties per dag bij BeKnown (op basis van Appdata.com MAU cijfers)

Aantal registraties per dag bij BeKnown (op basis van Appdata.com MAU cijfers)

Na twee weken is het aantal registraties tot bijna 200.000 gestegen. Voorwaar geen slechte prestatie. Maar een professioneel/sociaal netwerk moet het natuurlijk vooral hebben van de intensiteit van het gebruik, niet van het aantal ‘leden’.

Hoewel het nog veel te vroeg is om daar iets over te zeggen, is dit een vergelijking tussen het aantal registraties en het aantal dagelijks terugkerende gebruikers bij BeKnown:

Aantal registraties per dag en aantal dagelijks terugkerende ‘leden’ bij BeKnown (op basis van Appdata.com cijfers)

Aantal registraties per dag en aantal dagelijks terugkerende ‘leden’ bij BeKnown (op basis van Appdata.com cijfers)

Op dit moment is het percentage dagelijks terugkerende gebruikers 11%, wat natuurlijk extreem hoog is als je dat bijvoorbeeld vergelijkt met BranchOut (3,9%). Maar die applicatie heeft aanzienlijk meer ‘leden’ (bijna 3 miljoen) en is al duidelijk langer actief. Een situatie waar BeKnown pas over ruim een half jaar in terecht komt. Het is dus nog veel te vroeg om hier iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Volgens Quantcast heeft LinkedIn slechts 1% dagelijks terugkerende gebruikers. Maar met zo’n 100 miljoen ‘members’ zijn dat er nog altijd 1 miljoen… En dat zijn aantallen waar BeKnown en BranchOut slechts van kunnen dromen.

Geef een reactie

2 Comments