Gaan we echt richting een reputatie economie?

Naar aanleiding van mijn posting over de Envisioning emerging technologies for 2012 and beyond zat ik zelf nog wat te grasduinen in deze infograhic en liep als een gevolg daarvan tegen het tegen het fenomeen Reputation economy aan:

image 

Een zogenaamde Reputation economy wordt voorspeld in 2022. Dus nog een decennium voordat we van de bijzonder grofstoffelijke varianten als Klout en Peerindex tot een fatsoenlijk (?) reputatie-gebaseerd model kunnen komen? Ik ben buitengewoon benieuwd. En bijzonder sceptisch. Maar goed, zo dacht ik begin jaren negentig van de vorige eeuw dat Internet niets zou worden…

Hoe het ook zij, volgens de opsteller(s) van deze infographic is het in 2022 zover. Het relatieve belang van deze emerging technology valt nog mee, de impact voor de consument is groot. Dat snap ik. Ik zou me echter een iets groter relatief belang kunnen voorstellen, althans op termijn. Maar goed, eerst maar eens kijken of er sowieso iets van terecht komt of dat we uitsluitend blijven steken in modellen die op de hoeveelheid contacten en uitgespoten diarree gebaseerd blijven.

Geef een reactie

3 Comments