Branchout groeit (een beetje) in Nederland

Logotype BranchOut Sinds enkele weken heeft StepStone Nederland een samenwerking met BranchOut, het LinkedIn kloontje op Facebook. En het leek me interessant om te zien in hoeverre die samenwerking enige impact heeft gehad op de wereldwijde groei van BranchOut gebruikers. Een groei die de laatste tijd krankzinnige proporties heeft aangenomen.

Maar de groei van BranchOut komt zeker niet uit Nederland. Sterker nog, de impact van de samenwerking met StepStone is nauwelijks zichtbaar in het aantal aanmeldingen van Nederlandse gebruikers. En dat is toch wel een enigszins verrassende constatering.

Voorafgaand aan de samenwerking tussen StepStone Nederland en Branchout (sinds 8 maart) was er al een zekere groei in het aantal Nederlandse aanmeldingen op BranchOut te constateren. En sinds die samenwerking live is er geen duidelijke groei in het aantal dagelijkse aanmeldingen te constateren, hoewel in de eerste paar dagen sinds 8 maart er wel consequent meer dan 20 aanmeldingen per dag zijn:

Aantal social media berichten met: “started using branchout”, jan – maart 2012. Bron: Coosto

Aantal social media berichten met: “started using branchout”, jan – maart 2012. Bron: Coosto

Voor de goede orde, de rode kolom in de grafiek is de dag dat de samenwerking tussen StepStone Nederland en BranchOut live ging.

Maar met 15 tot 30 aanmeldingen per dag schopt BranchOut natuurlijk nog geen deuk in een pakje boter. Sinds 8 maart zijn er 331 Nederlandse aanmeldingen voor BranchOut geweest. In dezelfde periode is wereldwijd het gemiddeld aantal maandelijkse gebruikers van BranchOut sinds 8 gestegen met 4,3 miljoen (van 6,5 naar 10,8 miljoen). Waarmee Nederland nog minder dan een druppel op een gloeiende plaat vormt voor BranchOut.

Blijkbaar moet het BranchOut piramidespel in Nederland nog op gang komen…

Geef een reactie