Wereldwijde groei? Jawel, voor slechts EUR 500.000

Logo en logotype Qandidate Cryptische titel? Valt wel mee. Het gaat om een investering van EUR 500.000 in VONQ, de Rotterdamse vacature-reseller. En waar is die investering dan voor? Voor het internationaal uitrollen van VONQ’s nieuwe innovatieve recruitment oplossing Qandidate. En wie doen die investering? Michiel Muller, Wobbe Storms en Joost van der Klooster. Geen idee wie dat zijn, maar dat maakt verder ook niet uit. Want het gaat hier dus om een investering in Qandidate, het gratis ATS van VONQ. Tenminste, het is gratis als je een VONQ klant ben.

En nou waren er nog nauwelijks (gratis) ATS systemen op de markt; dus met EUR 500.000 ga je met gemak de wereld veroveren. Gelukkig spreekt investeerder Michiel Muller zijn vertrouwen uit in VONQ:

Visie en ondernemerschap vormen bij VONQ een krachtige combinatie. Binnen de wereld van online recruitment hebben zij een unieke positie opgebouwd die hen ver gaat brengen. VONQ heeft het lef en doorzettingsvermogen om online recruitment naar een nieuw en hoger niveau te brengen met duidelijke voordelen voor opdrachtgever en kandidaat. Dit is online recruitment 2.0

Ik zit alvast met een zak paprikachips voor de buis. Want die wereldwijde groei wil ik niet missen.

Geef een reactie

10 Comments
  • Sandor
    says:

    Denk dat Vonq niet slecht bezig is met deze actie. Het lijkt op een Linkedin constructie; “gratis tool maar u betaalt met data”. Als je op Qandidate een krachtige kanaalrapportagetool zet (en die hebben ze) en regelt met je klanten dat je de data mag gebruiken die door de tool heenlopen krijg je een uiterst scherp inzicht in kanaaleffectiviteit. Deze data kun je verkopen of inzetten om het eigen reselleraanbod dynamisch en effectief te houden. Kortom deze boys zijn misschien wel beter bezig/slimmer dan je denkt. Dit alles natuurlijk naast het binden van je klant aan je resellerproducten doordat je Qandidate alleen als klant van Vonq kunt gebruiken. Overigens ga ik graag met Marc mee om die zak chips leeg te eten…..

  • Remy Verhoeven
    says:

    Goedemorgen Marc,
    Wij hebben op ons kantoor ook een mooi breedbeeld scherm en een zak chips voor je klaarstaan. 😉 We laten je graag zien waar we nu mee bezig zijn en wat onze toekomstvisie en strategie is.
    En zoals Herman al aardig verwoord heeft, is naast de investering in geld, een sterk netwerk de reden waarom we voor deze specifieke groep investeerders hebben gekozen. Bovendien hebben we onlangs een RvA aangesteld waarin naast Michiel Muller ook Marc Duijndam aangehaakt is. Twee heren met een uitstekende staat van dienst, een schat aan kennis en een bijzonder groot netwerk.

    Je hebt mijn nummer en mijn emailadres inmiddels, dus hoor het graag!
    Mvg Remy Verhoeven

    • Marc Drees
      says:

      Breedbeeld en chips? Ik ben al onderweg! Ik hoor natuurlijk graag over toekomstvisie en strategie, maar ik wil natuurlijk ook zelf kunnen spelen met Qandidate. Tenslotte lijkt dat, althans volgens het persbericht, het breekijzer voor internationaal succes. En software spreekt in mijn optiek altijd luider dan visie en strategie. Praatjes vullen tenslotte geen gaatjes.
       
      Dus jawel, een afspraak is uitstekend, een toegang tot Qandidate nog uitstekenderder

  • Herman
    says:

    Wellicht moet je je eens inlezen wie deze investeerders precies zijn, dit zijn niet geen amateurs met een enorm netwerk. Dat komt bovenop die investeering, niet alleen naar de centen kijken dus..

  • Michiel
    says:

    Marc,

    Waarom ben je hier negatief over?
    Het is toch goed dat er in deze tijd nog steeds partijen zijn
    die durfen te investeren in techniek ook al zijn er meerdere van?
    Of is het dat je iets tegen resellers hebt? Het heeft zich wel bewezen dat dit werkt gezien de verschillende partijen die deze diensten aanbieden.

    Wat wel leuk is om te zien is dat Vonq alles kopieert wat
    Adver-Online aan het doen is dus zo vernieuwend zijn ze nu
    ook weer niet.

    • Marc Drees
      says:

      Ik ben niet negatief over durfinvesteerders, ik ben sceptisch over de omvang van het bedrag (EUR 500K) ten opzichte van de ambitie (wereldwijde groei).
       
      Het argument dat vacature reselling werkt omdat er verschillende partijen zijn die deze diensten aanbieden is wel zeer kort door de bocht. Er zijn meerdere online referral diensten geweest, en er zijn nu meerdere LinkedIn kloontjes op Facebook. Die online referral diensten zijn zonder uitzondering dood, en de LinkedIn kloontjes zijn aangekondigde doden. Verder heeft vacatures reselling wel haar langste tijd gehad, wat waarschijnlijk ook de reden is om zowel Adver als VONQ een vlucht naar voren te zien maken.