USG People krimpt strategisch

Logo en logotype USG PeopleEn USG People is weer een stuk kleiner geworden. Dit keer niet door dalende uitzendvolumes maar door de verkoop van haar General Staffing activiteiten in Spanje, Italië, Oostenrijk, Zwitserland, Polen en Luxemburg. De omzet over 2012 van deze gezamenlijke activiteiten bedroeg EUR 434 miljoen.

En wie heeft die activiteiten overgenomen? Jawel, ‘s lands grootste uitzender; Randstad. Voor het luttele bedrag van EUR 20 miljoen. Waarmee per direct duidelijk is geworden hoeveel het generalistische piek-en-ziek uitzenden nog waard is: vrijwel niets….

En wees gerust, deze enorme omzetkrimp van USG People is geheel volgens de in 2011 geformuleerde strategie. Je vraagt je toch onwillekeurig af hoe de vroegere expansiestrategie ooit is verkocht… Afijn, niets zo veranderlijk als een uitzender zullen we maar zeggen. USG People is hard op weg om een mini-me van zichzelf te worden. Maar wel een mini-me met een hogere brutomarge, want daar gaat het natuurlijk allemaal om. Shareholder value.

Geef een reactie

9 Comments