De rekkelijkheid van ‘gepland’ onderhoud aan Werk.nl

De farce die Werk.nl heet zet zich onverminderd voort. Eind vorige week meldde Werk.nl dat ze haar ‘klanten’ na een dagenlange DigiD storing vervolgens ook nog eens een groot deel van het weekend de volledige toegang tot de site zou gaan ontzeggen:

Melding onbeschikbaarheid Werk.nl

Maar op basis van bovenstaande periode leek het er In ieder geval nog op dat bezoekers in de tweede helft van de zondagmiddag weer van de site gebruik konden gaan maken. Deze belofte werd echter als snel door Werk.nl geschonden, zoals zaterdagochtend bleek…

Want plotseling is volgens Werk.nl de site ook de hele zondag nog niet beschikbaar:

Melding onbeschikbaarheid Werk.nl, 2

Een uitleg voor deze vertraging wordt (vanzelfsprekend…) niet gegeven.

Maar het kan nog veel erger; want wat schetst mijn verbazing als ik maandag naar Werk.nl gaat en dit aantref:

Melding onbeschikbaarheid Werk.nl, 3

Hatseflats! Werk.nl heeft gewoon zondag vervangen door maandag en daarmee is de site plotseling drie dagen niet beschikbaar. Wederom zonder enige uitleg. Zou dit in de statistieken ook gewoon als gepland onderhoud worden gerekend of als ongeplande downtime? Ik heb een donkerbruin vermoeden…

En ondertussen is de site voor veel bezoekers sinds donderdag dus feitelijk onbeschikbaar. Gelukkig maar dat volgens Fred Paling (lid RvB UWV, portefeuillehouder Werk.nl) er met Werk.nl niets aan de hand is: [Werk.nl] draait. Zeker de afgelopen maanden draait het prima. Volgens André Timmermans (directeur van de divisie WERkbedrijf bij UWV) is het met de beschikbaarheid van Werk.nl uitstekend gesteld: Sinds begin december hebben we in totaal 45 minuten storing gehad. Dat is 45 minuten te veel, maar het is wel beter dan het was.

Geef een reactie