De drie musketiers van het UWV, reprise

Logo en logotype UWVVrijdag 26 juli om 17:00 ging het licht uit bij Werk.nl voor onderhoud. En tot en met dinsdag 6 augustus is het UWV niet gelukt om Werk.nl stabiel beschikbaar te krijgen. Meer dan 11 dagen met volledige onbeschikbaarheid danwel beschikbaarheid met, soms zeer grote, performanceproblemen. Dat is een bijzondere prestatie.

Maar minstens zo bijzonder is de dodelijke stilte die de drie musketiers van het UWV in acht nemen. Ik heb het dan natuurlijk over Bruno Bruins (voorzitter Raad van Bestuur), Fred Paling (lid RvB met Werk.nl in zijn portefeuille) en Andre Timmermans (baas van het WERKbedrijf van het UWV). Deze drie heren hebben niets van zich laten horen. En dat terwijl zij zich in het (zeer) recente verleden toch zo positief hebben uitgelaten over de zegenening die Werk.nl de niet-werkende werkzoekenden brengt en nog zal gaan brengen.

Drie ‘regisseurs’ die in tijden van hoge nood schitteren door onzichtbaarheid. Laat ik daar eens enige verandering in brengen.

imageBruno Bruins
De man aan het roer van het UWV en tevens de man die denkt dat zijn mening maatgevend is voor alle werkzoekers in Nederland:

Natuurlijk is het frustrerend als je als werkzoekende keer op keer nul op het rekest krijgt. Mij lijkt het echter minstens zo frustrerend voor een werkzoekende om van UWV het bericht te ontvangen dat hij als weinig kansrijk wordt bestempeld en dat hij het wat rustiger aan kan doen in de zoektocht naar werk. Ik zou er al snel het gevoel aan over houden afgeschreven te zijn.

Altijd goed om te weten…

En verder is Bruins de man die van mening is dat Nederlandse werkzoeker van de patatgeneratie is in vergelijking met buitenlandse werkzoekers:

De situatie op de arbeidsmarkt is in mijn ogen ook iets minder somber dan wordt voorgespiegeld. Ondanks de economische crises zijn er wel degelijk mogelijkheden voor werkzoekenden in Nederland. Het eerste kwartaal 2013 telde het CBS nog 97.000 vacatures en je moet concluderen dat veel van onze mede EU-burgers juist kansen op de Nederlandse arbeidsmarkt zien en deze grijpen.

Deze man dacht aan de vooravond van de desastreus verlopen onderhoudsactie nog even wat bonuspuntjes te verzamelen door een artikeltje van zijn hand te plaatsen in het overheidsblaadje Binnenlands Bestuur. Met daarin onder het volgende pareltje:

Nog deze zomer worden de nodige verbeteringen doorgevoerd, zoals het vernieuwen van de zoek- en matchingsmethoden, tegengaan van foutmeldingen, verbeteren van de navigatiestructuur en het verhogen van het gebruiksgemak.

En met deze zomer bedoelde Bruins dus diezelfde dag. Hij was alleen vergeten erbij te vermelden dat de implementatie van die verbeteringen zouden leiden tot langdurige uitval van Werk.nl. Het zou me niets verbazen dat hij spijt als haren op zijn hoofd heeft dat hij dit artikel heeft laten plaatsen. Ik verwacht dat Bruins voortaan uitsluitend achteraf succes zal gaan claimen.

In het licht van de desastreuze beschikbaarheid en performance van Werk.nl is dit ook nog een schoonheid van de hand van Bruins:

Voor veel mensen is de digitale dienstverlening een uitkomst. Uitkeringsgerechtigden hoeven niet meer naar een UWV-kantoor, maar kunnen vanuit huis een WW-uitkering aanvragen of laten zien hoe ze aan hun sollicitatieverplichtingen voldoen in de werkmap. Dit bespaart tijd en moeite. We weten uit onderzoek dat veel burgers dit op prijs stellen. Voor sommigen, bijvoorbeeld burgers die minder vaardig zijn met een computer, kan digitale dienstverlening tot problemen leiden.

Dat onderzoek zal vast niet over Werk.nl zijn gegaan. En ook alle burgers die bijzonder vaardig zijn met computers hebben de afgelopen elf dagen niets aan Werk.nl gehad. En op al die andere dagen is Werk.nl overigens nog altijd met afstand de slechtste vacatturesite van Nederland…

Aan ons eigen klanttevredenheidonderzoek zien we dat de omschakeling naar digitale dienstverlening gepaard gaat met een lichte daling in de klanttevredenheid. Deze daling komt voor ons niet als een verrassing. Burgers moeten wennen aan de omschakeling en voor sommigen lukt dat sneller dan voor anderen. Het aangescherpte handhavingsregime komt de klanttevredenheid ook niet ten goede en het feit dat steeds meer werkzoekenden het met steeds minder passende vacatures moeten doen vanwege de crisis, zal ook niet altijd vrolijk stemmen. UWV is zich er ook van bewust dat niet iedereen zich geholpen voelt met digitale dienstverlening. Ook weten we dat de aangeboden digitale dienstverlening kan worden verbeterd en heeft hiervoor een ambitieus programma opgesteld. We verbouwen terwijl de winkel gewoon open blijft en dat geeft soms overlast.

 Man, man, man. Wat een rampzalige teksten in retrospect. Niet alleen Bruins maar ook de drie (3!) woordvoerders zullen zich collectief de haren uit de respectievelijke hoofden trekken. Dat geeft soms overlast… Zoiets kan je niet verzinnen!

imageFred Paling
Maar Bruno Bruins kan het natuurlijk niet alleen. Zo hebben we ook nog Fred Paling die in een interview met de Volkskrant een schokkende incompententie etaleert en daar zelfs nog trots op lijkt te zijn:

Als pr-functionaris krijg je ook een baan als tandartsassistente aangeboden. Hoe breed mag een selectie zijn?
‘Dat u die vacature krijgt, betekent dat ergens in de advertentie voor tandartsassistente woorden staan die lijken op woorden die u hebt ingevuld.’

Wat heeft men dan aan zo’n zoeksysteem?
‘Dat pr functionaris eruit komt, mocht zo’n baan voorhanden zijn. En dat vervolgens de zoekmachine in ieder geval vacatures voor u genereert.’

De machine gaf voor de zoekopdracht ‘pr functionaris’ ook nog een match met ’coördinerend verpleegkundige’. Wat koop je er voor, behalve ergernis?
‘Vermoedelijk is in beide gevallen het woord functionaris gebruikt. Ik kan me voorstellen dat mensen denken: wat vervelend nou. Maar vanuit ons perspectief is het belangrijker dat de machine geen kansen mist dan dat hij te veel suggesties doet. Het is onze taak mensen constant op het spoor te zetten van maak je zoekgebied breder. Want over niet al te lange tijd ben je verplicht elke vorm van gangbare arbeid te accepteren.’

Maar voor het juiste begrip: de resultaten uit het voorbeeld behoren tot de goed functionerende vacaturesite Werk.nl?
‘Het feit dat er zoekresultaten uitkomen die op het eerste gezicht niet logisch passen bij dat wat men vraagt, zal in zekere mate altijd zo blijven. Er zit wel een zekere duwbeweging in om mensen te activeren.’

Iemand met twee voltooide academische studies kreeg ‘bloembinder’ aangeboden.
‘Ik kan me bij het gevoel dat mensen daar boos over zijn, daar kan ik mij alles bij voorstellen. In de komende periode als er nog slimmere technieken zijn om vraag en aanbod te koppelen gaan we er echt naar kijken. We zijn niet uitontwikkeld. Maar het principe blijft: liever iets te veel vacatures die niet matchen dan de kans gemist hebben om uit die werkloosheid te komen.’

Inderdaad, lees dat nog maar eens een paar keer door. Daarom is het ook niet vreemd om deze wereldvreemde man in hetzelfde Volkskrant interview het volgende te horen zeggen:

[Werk.nl] draait. Zeker de afgelopen maanden draait het prima.

Amen!

imageAndre Timmermans
Als laatste hebben we dan de lifer van achtereenvolgens het Arbeidsbureau, CWI, UWV WERKbedrijf en dan nu het UWV: Andre Timmermans. De man die begin maart van dit jaar nog deze, overigens evident onjuiste, uitspraak deed:

Sinds begin december hebben we in totaal 45 minuten storing gehad. Dat is 45 minuten te veel, maar het is wel beter dan het was.

Blijkbaar had hij een papiertje van hosting provider IBM gekregen met het aantal minuten. En dat is natuurlijk veel geloofwaardiger dan al die werkzoekenden die via social media klaagden over onbeschikbaarheid van de site. Wat weten die werkzoekenden tenslotte? Inderdaad, niets…

Maar geen zorgen, Timmermans heeft nog veel meer fraaie uitspraken:

Het tempo waarin de website wordt aangepast en de omvang van de veranderingen veroorzaken de nodige haperingen. Timmermans: “Wat wij willen realiseren kost meer tijd dan ons gegund is,we moeten dus verbouwen terwijl de site in gebruik is. Wat wij doen is vergelijkbaar met wat de banken deden toen die overgingen op internetbankieren, alleen deden zij daar minstens zeven jaar over.”

De nodige haperingen… Als je het bagatelliseert lijkt het alsof er bijna niets aan de hand is.

En ten aanzien van de nieuwe e-dienstverlening zegt Timmermans ook nog dit:

“Onderschat niet de mogelijkheid van burgers om met internet om te gaan. Bijna 90 procent van alle WW-aanvragen gebeurt inmiddels digitaal, 10 tot 15 procent van de werkzoekenden heeft persoonlijke ondersteuning nodig.”

Een opvallende uitspraak als je deze vergelijkt met hetgeen De Nationale ombudsman hierover zegt :

De overheid kiest steeds vaker voor digitale dienstverlening. Volgens het overgrote deel van de ondervraagde professionals hebben burgers daar (veel) moeite mee (85%), terwijl een minderheid meent dat burgers er weinig of geen moeite mee hebben (15%).

Damn… wie moet ik nou geloven? De man die zegt dat Werk.nl nauwelijks storingen kent of die andere kerel? Wat een moeilijke keuze…

De drie musketiers
Bruins, Paling en Timmermans zijn de drie musketiers die op dit moment hard bezig zijn om onderstaande toekomstvisie voor het UWV te realiseren:

Het doel van de afdeling E-Dienstverlening WERK (EDW) is het breed ondersteunen en faciliteren –kaders- van het Internetkanaal van de divisie WERKbedrijf opdat dat dé site wordt waar werkgever en werkzoekenden met elkaar in contact komen.

Hebben werkgevers hierom gevraagd? Hebben werkzoekenden hierom gevraagd? En denkt er nog iemand in Nederland, met uitzondering van voornoemde drie musketiers en vakantievierende politici, dat het UWV in staat is om deze toekomstvisie te realiseren? Het antwoord is een ondubbelzinnig en driewerf: NEE! Luistert er iemand naar werkzoekers, werkgevers, De Nationale ombudsman of wie dan ook? Wederom: NEE! Ik voel zomaar een parlementaire enquete over 10 – 15 jaar opkomen. Waarin iedereen zijn verbazing zal uitspreken over hoe dit toch heeft kunnen gebeuren…

Opvallend is dat er van deze drie musketiers niets is vernomen sinds Werk.nl op 26 juli uit de lucht ging. Het schetsen van toekomstsvisies en vergezichten gaat de drie heren aanzienlijk beter af dan stof op de schouders strooien en met het schaamrood op de kaken “Mea culpa” stamelen. De kaken stijf op elkaar is blijkbaar het devies bij de meest incompetentie uitvoeringsorganisatie van Nederland. Hoofd tussen de schouders en wachten tot deze storm overwaait. Om het vervolgens nog een keer te proberen. Want this time it will be different

Geef een reactie

5 Comments
  • Dick
    says:

    Media wil ik na de zitting met alle plezier te woord staan. Dit kan zowel schrijvende pers zijn of elk ander denkbare manier.
    Het gaat hier om misstanden die een maatschappelijk doel dienen waar we van dienen te leren. Bovenstaande is nog geen 10% uit het hele traject.

  • Dick
    says:

    Bruno BruinsFred PalingJosé Lazeroms en Andre Timmermans een aantal keren aangeschreven. Voor een onschuldige burger door UWV bestempeld van fraude heeft RvB geen respect ondanks vele onwaarheden in mijn ZZP 2004-2006 dossier doen deze personen niets. 
    Zo reageert de gehele RvB niet incl. directeur A. Timmermans op menig mailtje, de macht regeert het klootjesvolk moet gewoon in de pas lopen en niet met 1 voet de regels overtreden. Onlangs werd ik wederom foutief voorgelicht door werkcoach of UWV webcare. Er loopt weer een klacht via Amsterdam pppffff.
    Mooi bedrijf, verderf, haat en woede uitstrooien over burgers/cliënten en steeds zelf buiten schot blijven. Weer een slijmbrief ontvangen…bla bla bla taal. Je kunt ook je werk goed doen!
    Sanctioneren werkt maar 1 kant op, men weet dat. Je kunt bij een klacht altijd in bezwaar… Vele fouten maakt men juist omdat er een bezwaar procedure is, er is altijd nog een escape voor UWV. Daarom zou de politiek er goed aan doen de hele organisatie te doorlichten. Er is ernstig veel mis, zeker in de klanten benadering en afhandeling. In 2012 46% op het totale aantal klachten op bejegening en voorlichting/informatie. (jaarverslag UWV 2012)
    Er kunnen nog veel meer uit als men het werk transparant maakt en je werk niet uiterst serieus neemt. Het gaat namelijk over mensen en vaak gerelateerd aan geld. Heb zelf mogen constateren in een bedrijf waar 27 mensen verdwenen dat kwaliteit werk omhoog ging en de betrokkenheid steeg. Heeft te maken met aansturing managers op de werkvloer. Het zgn. eigenaarschap geven maakt veel duidelijk wie mee wil op die trein….de rest kan moven.
    UWV schreeuwt dat bezuinigingen de kwaliteit van het werk beinvloeden, de grootste kul om eigen falen te verbloemen. Je kunt ook iets minder doen en kwaliteit daardoor omhoog brengen. 
    Goede mensen binnen houden de rest deleten…heel snel. Bedrijfseconomisch kosten deze mensen organisaties geld, maar zolang er geen commerciële belangen zijn mag alles bij UWV lijkt het. De belastingbetaler sponsort u wel! Ik hoor hoor veel negatief nieuws over UWV.
    Van dit bedrijf heb ik meer dan 80 blamages, onwaarheden, verdraaiingen etc. Een paar misschien gechargeerd maar de realiteit is ernstig. Excuses ho maar, dan kent UWV niet. Het houdt in een tijdsbestek van 4 maand uitkering in en vakantiegeld. Beiden onterecht en na bezwaar gecorrigeerd. UWV FA zegt belerend hoe ik erbij kom dat vakantiegeld is ingehouden…ik zeg staat op de betaalspecificatie mevr….verrekent met vordering €…… Ze vertelde me nog net niet dat ik gek was..
    Bij aanvraag Wob dossier adresseert mr. C.M.P.B Wintermans een foutieve postcode op de brief waardoor het mogelijk zou zijn dat mijn brief bij de achterburen lag. De postbode wist waar ik woon / we wonen..reacties UWV…geen enkele op mijn klacht.
    R. Saltzherr lacht mij op 19-4-2013 nogmaals uit…spreekt o.a. over Murphy…die was hier erg veel geweest en dat men als ik mail in de war raakt en daardoor fouten maakt. Alles uiteraard opgenomen. (Advies, alles opnemen ook als je naar UWV kantoor gaat !!!)
    Op 17-5-2013 chanteert FA te Leeuwarden mij als ik alsnog graag wil dat wij/uwv het vakantiegeld inhouden dan doe ik dat alsnog…ook opgenomen. Het gaat hier om grote misstanden die een maatschappelijk doel dienen, deze zijn door mij aantoonbaar. Zo ga je niet met cliënten om. Sorry!
    In februari 2005 bezocht ik eenmalig een medewerker van het UWV wat ineens mijn werkcoach was tijdens een zitting omdat UWV de paste in de case. In heel 2004 heeft UWV geen handreikingen aan mij verleend. In februari 2005 was het ineens mijn coach? Rare kronkel.
    UWV geeft in interne correspondentie bij Wob verzoek ontvangen dossier aan dat ik een tiran ben en of ik het wel goed begrijp, dat moeten ze blijven doen..sturen mij in 2004 essentiële brieven niet waardoor UWV mij ernstig opzadelt met een vordering omdat ik geen uren noteerde maar ik enkel van inkomsten afwist, bij opvraag notities werkcoach die ik in 2005 nooit had gekregen reageert uiteraard UWV niet. Vanaf de eerste beslissing tot nu zijn we 5 jaar en 8 maand verder.
    Jurist schrijft o.a. in verslag dat ik op zitting was, maar was daar niet. Had me destijds bij CRvB afgemeld. Tevens noteert deze meneer in traject nog 3 aantoonbare fouten. UWV zegt in 2008 bij verhoor in Groningen dat mijn handelen goed verklaarbaar was en dit schrijft UWV ook op 10 februari 2011 in een interne e-mail. Deze interne e-mail blijft intern (komt bij Wob dossier na boven) hierin spreekt men al over de boete oplegging dat deze kwestieus is, cq. niet te verantwoorden.
    UWV gaf op 26-8-2013 te kennen niet te verschijnen op de a.s. zitting, stuurde CRvB op 209-2013 een brief dat UWV het CRvB vraagt om af te zien van herzieningsverzoek door mij aangevraagd i.v.m. nieuwe feiten n.a.v. Wob dossier. UWV denkt dat de boete € 1056,00 nog een discussiestuk is…
    Deze is op slinkse wijze door UWV uit de vordering gehaald op 16-4-2012 en eerst gebruikt als sigaar uit eigen doos om in mediation een oplossing te creëren. Dit deelde UWV mij in mediation voorstel mede op 10-1-2012. Maar in februari 2011 was de boete al kwestieus en omstreden 😉
     

    UWV bezwaar te Groningen zegt: (ook opgenomen) letterlijke woorden medewerker Bezwaar Hoger Beroep: Voorstel mediation d.d. 10 januari 2012 en intrekken boete 16-4-2012 staan op gespannen voet met elkaar.

     
     
     
    Ik geef te kennen het UWV altijd ter wille te zijn geweest, heb meegewerkt aan alle onderzoeken etc. Het heeft mij altijd afgeschilderd als fraudeur, ik deugde niet. Men heeft mij in 2013 2x geïntimideerd met advocaat en getracht het zwijgen op te leggen naar eenieder. Het UWV mag ik niet meer mailen inzake deze case, het is voor UWV per 4-10-2012 en herhaald per 21-1-2013 gesloten. Dit ondanks de vele misstanden die ik ontdekte n.a.v. Wob verzoek. Het UWV loog zelfs richting Ministerie van Sociale Zaken. En zelfs vanuit Ministerie geen excuses over behandeling UWV terwijl men daar hoog van de toren spreekt.
    Das is vervelend want zo krijg ik mooi een naam dankzij falen UWV. En ik kan nog aantonen dat UWV liegt….
    UWV beantwoord vele vragen niet, vragen die bij mij misschien ergens een opening zouden kunnen vinden. Maar als je enkel bent aangeschreven om inkomsten op te geven die er niet waren en geen uren moet UWV niet achteraf mij van fraude verdenken en schrijven dat ik uren niet opgaf. Ik wist het niet en verzweeg niets ook niet tegenover een werkcoach. Als de brieven waren gestuurd had UWV een punt, nu er geen brieven waren kan men niet zomaar zeggen….fraude.
    Ik vertel jaren een consistent verhaal, het UWV is enkel maar geen liegen, corrigeren, draaien, veranderen etc… UWV Groningen zei:” Heeft u in Amsterdam om compensatie gevraagd? Men begrijpt er geen snars van dat compensatie niet eens het allerbelangrijkste is. UWV Groningen zei zelfs dat UWV Amsterdam ernstig heeft gefaald in het dossier door niet eerder te reageren.
    Het gaat erom hoe UWV maar in z’n algemeenheid overheid etc. met elkaar om gaat. En dat is niet best. De Nationale Ombudsman schrijft er veelvuldig over. Ik heb gevraagd om een onderzoek aan Paul Ulenbelt (ZZP motie Ulenbelt) na functioneren UWV en hoe ZZP-ers 2004-2006 nadien door UWV zijn behandeld c.q. aan de kant zijn gezet.
    Ik kan u melden dat ik door deze organisatie als een hond ben behandeld. Ach meneer…zei men in Groningen het is maar tienduizend euro..u heeft ook nog voordeel…u krijgt loonbelasting terug 😉 Moet nog € 4600,00 afgerond betalen, dat is niet het probleem..maar UWV is over iedereen wantrouwend.
    De media kopte destijds: Miljoenen fraude ontdekt…3000 zzp-ers frauderen….op mijn visitekaartje die ik achteraf kreeg staat: Fraude-inspecteur….UWV Amsterdam zegt: Ach meneer…daar moet u niet zo moeilijk over doen…Mijn hele dossier is doorspekt met woorden fraude.
    Als u meer verhalen wil lezen adviseer ik het dossier op: http://www.uwvreselijk.nl rechtsboven te lezen. Let wel ik heb niemand iets misdaan, het is me overkomen, heb geen schuld, ben geen onbehoorlijke man, ben geen boef etc…..Ik predik recht en rechtvaardigheid, ik hou niet van onrecht of je zomaar beschuldigen.
    Men gegevens liggen bij het Openbaar Ministerie, terwijl achteraf blijkt dat UWV mij daar ten onrechte heeft neergelegd..Het is schandalig. Waarom niet eerst grondig onderzoek? Zelfs Dhr. Vreeman en Asscher-Vonk vroeg mij iets over de brieven die ik niet kreeg…lekker onderzoek UWV Commissie! Dit had men 4,5 jaar kunnen vaststellen vanaf 5-10-2007 (bezoek fraude inspecteur UWV aan huis) Ik melde al dat ik toen geen brieven kreeg. Waarom heeft UWV dat niet eerst uitgezocht…heel simpel UWV geloofd je niet. De basis van UWV denkwijzen. Want dat had men al in 2008 geweten dat ik brieven niet ontving..dit kwam nu pas bovenwater in februari 2011. 
    Ik kom op voor mezelf, laat me niet beschuldigen door organisaties. UWV schrijft op 16-4-2013 dat client nog steeds naar genoegdoening op zoek is.
    Fijne dag!
    Advies: in “gevecht” met UWV…? Opvragen Wob dossier en als je weet dat je niet liegt gewoon het maximale vergen van jezelf… UWV heeft mij traumatisch beschadigd, ik vertrouw hier ook niemand en heb alle redenen. Er is teveel gaande..en recent licht men weer foutief voor… Heb zelfs gedacht om maar uit het leven te stappen, das niet niets. 
    Heb UWV een aantal keren aangegeven in gesprek te willen, maar UWV wil regie bepalen, net als in mediation. Toen ik niet tekende was dat erg vervelend voor UWV maar ik teken niet als ik iets niet gedaan heb. UWV vroeg mij in mediation te stoppen met corresponderen en dus ieder zijn eigen weg gaan, tevens vroeg men om een vertrouwelijk dossier van een andere client in te leveren. Navraag bij een organisatie vertelde mij dat dit ongehoord is, laat staan gemanierd. 
    Ik roep eenieder op die dit leest aanwezig te zijn op de herziening bij CRvB 3-10-2013 tijdstip: 13.30 uur. Ik ga velen nog berichten om aanwezig te zijn. Uiteraard is UWV daar vast in cognito 😉 al komt men niet schreef men. Kan de komende week nog veranderen natuurlijk n.a.v. onze aanvullende gronden.
    Daar zal ik ten overstaan van edelachtbare nogmaals op hoofdlijnen vertellen wat er gaande is. Al moet UWV nagenoeg altijd vorderen, maar het moet niet liegen of zaken 4,5 jaar verdraaien of essentiële gegevens in het traject achterhouden en de verantwoordelijkheid bij de client leggen. Ik hou daar niet van en zo zit ik niet in elkaar.
    Adres:

    Centrale Raad van Beroep
    Graadt van Roggenweg 200-250
    3531 AH Utrecht 

     
     
     
     

  • Dick
    says:

    Ik heb vandaag 13092013 in alle rust mijn dossier bestudeerd, dit i.v.m. aanstaande herziening ZZP 2004-2006 en kom tot de conclusie dat het UWV helaas wederom zaken niet netjes heeft gespeeld. Dit los van vele blamages ( 40x) of zaken die al bekend waren.
    Zo is er een intern document van 10-2-2011 waarin het UWV op z’n minst de boete ongedaan zou moeten maken en op 1 maart zegt: wij gaan door met de vordering + de boete. UWV verweet mij uren niet ingevuld te hebben maar vergat de meest essentiële brief te sturen. Ik kon het niet weten zegt UWV, handelen was verklaarbaar en aan twijfel onderhevig. Ik moest uren invullen, de laatste brief die ik had ging over invullen van inkomsten. En dat is iets anders. Daarna verwijt het mij dat ik in 2005 niet over mijn werkzaamheden als zelfstandige vertelde. Het mocht geen naam hebben.
    2004   – € 5000 en
    2007 – € 7000 resultaat.
    Pas op 16-4-2012 draait UWV bij door de boete van de vordering te halen. Helaas heeft men mij vanaf 5-10-2007 het met alles gebombardeerd aan nonsens en een aantal onwaarheden. Ze staan hier zwart op wit en maak het niet mooier dan het is.
    Recentelijk intimideerde UWV mij met hun advocaat Kennedy van der Laan, geheel onterecht volgens kenners.ik heb ergere bedreigingen gezien, die uit ik niet eens maar UWV heeft de pik op mij! Ben te assertief. 
    Ben altijd erg reëel geweest om te praten, hebben ze mediation afgebroken waarvan ik recentelijk via jurist hoorde goede en handelbare voorstellen gedaan te hebben en oplossingsgericht, maar dat wist ik.
    Ik moest van UWV plat gezegd mijn mond houden en een dossier van andere client inleveren, Ik tekende niet en de boete + vordering bleef begin januari 2012. Als ik zou tekenen kwam de boete te vervallen € 1056,00.
    Op 16-4-2012 werd de boete kwijtgescholden. Het UWV heeft mij zwart/wit gezien het zwijgen opgelegd. Vandaag hoorde ik dat het natuurlijk elke inperking heeft op rechten van burgers je het zwijgen te ontnemen. Ik heb aangeven nog steeds te willen praten, de oplossing tot de meeste problemen. UWV Amsterdam heeft daaraan geen behoefte. 
    UWV bepaalde regie en UWV wilde geen antwoorden geven op vragen die overigens voor mij belangrijk waren in de beslissing. Ook kwam men bijv. de afspraak niet na inzake indienen voorstel.
    Ik ben ontzettend reëel ik begrijp niet wat het gewin moet zijn voor het UWV om hun vele fouten niet openlijk toe te geven en mij te intimideren. We moeten kunnen vertrouwen op een goed UWV.
    Afgelopen week heb ik helaas weer een klacht moeten schrijven….Helaas heeft men mij weer op het verkeerde been gezet…antwoord UWV Amsterdam was totaal anders als van werk coach…Dit had wederom boete en terughalen WW kunnen betekenen.
     
    Ik ben eigenlijk wel een beetje tragisch over het UWV en begrijp het wederom niet.