Online Business Solutions USG People officieel van start

Daar staan ze op de voorste rij, van links naar rechts Hans van Rijnswoud, Directeur van Adver-Online,  Steve Sichtman, Directeur Blue Carpet en Jan Peter Tulp, Directeur Netwerven. De drie mannen/partijen die het op 19 mei gelanceerde Online Business Solutions vorm en inhoud moeten gaan geven. De lancering vond plaats op de Dag van de Gedetacheerde in de Amsterdamse beurs.

USG People gong Amsterdamse beurs

En drie keer raden wie op de gong mocht slaan…

Maar wat is Online Business Solutions nou eigenlijk?

In het nieuwsbericht van de uitzender wordt Online Business Solutions als volgt omschreven:

In de hr-sector spelen innovatie en technologische toepassingen een steeds grotere rol in het onderscheidende vermogen. USG People speelt daar op in en heeft in de afgelopen jaren deelnemingen verworven in Adver-Online, Netwerven en Blue Carpet, drie jonge technologiegedreven ondernemingen die reeds succesvol een positie hebben verworven in online hr-dienstverlening.

De Online Business Solutions zijn proposities met sterk door technologie gedreven toepassingen. Deze stellen ons in staat om nieuwe online businessmodellen te ontwikkelen en fungeren tevens als enabler voor de digitale transformatie van onze bestaande activiteiten. Met deze business solutions maken we het voor onze klanten mogelijk hun human resources steeds slimmer te organiseren. Zo zijn we continu op zoek naar de beste manier om werkgevers en werknemers aan elkaar te binden en onze toegevoegde waarde voor de arbeidsmarkt verder te ontwikkelen.

Oké, USG heeft deelnemingen en overnames gedaan, maar hoe gaan deze partijen in gezamenlijkheid (?) die Online Business Solutions dan vormgeven? Geen idee, maar een half jaar geleden toonde USG People onderstaande plaat bij de overname van Connecting-Expertise:

Business units USG

Wat is de go-to-market strategie, hoe gaat meerwaarde gehaald worden uit de integratie van de deelnemingen en overnames (of blijven ze separaat hun ding doen), welke voordelen/bedreigingen bieden de nieuwe partijen voor de bestaande labels? Zomaar een paar kleine vragen waarover USG zich op geen enkele manier uitspreekt. Heeft USG een beetje opportunistisch ingekocht of is er sprake van een achterliggende visie? Ik heb werkelijk geen idee. Als er een visie bestaat (wat ik van harte hoop) dan heeft USG zich daarover tot op heden volledig in nevelen gehuld.

Geef een reactie