- Recruitment Matters – Alles over online recruitment - http://recruitmentmatters.nl -

#SOSUEU: Recruitment via Communities (Tyler Golden)

#SOSUEU is nog niet afgelopen maar dit was wat mij betreft nu al de meest inspirerende en vernieuwende sessie; Tyler Golden van Red Hat vertelt over het werven van extreem high-level tech-profielen via communities.

Want, identificatie van deze profielen is makkelijk, maar engagement is een heel ander verhaal. Wederom een aantal voorbeelden van foute Inmails, daar zijn tot nu toe alle sprekers het wel over eens, spammen is echt not done. Tyler gaat echter een stuk verder dan de meeste recruiters, om de kandidaten te kunnen verbinden aan Red Hat heeft zij een community (event) strategie opgezet. En die is briljant!

Tyler: “At least 50% of the engineering team is composed of conference driven hires, or direct referrals from those hires”

clip_image002 [1] clip_image004 [2]

Door middel van Meet-up maar ook Lanyrd wordt gekeken naar waar relevante meet-ups plaatsvinden, en wie daar aanwezig zullen zijn. De resourcers uit haar team, verzamelen de informatie online over de kandidaten die zij graag willen leren kennen, en ondanks dat zij als recruiters wellicht niet de diepgaande vakinhoudelijke kennis hebben om mee te kunnen praten met de doelgroep, zijn er een aantal andere dingen die zij doen om binding te creëren met hun doelgroep op events:

Verrassend omdat het zo simpel is, en zoveel beter werkt dan met flyers bij een stand staan.

In sommige vakgebieden kent iedereen iedereen, en daar moet jij onderdeel van willen worden. Dat is wat recruitment is, en in mijn ogen zoveel stappen verder en beter dan worstelen met het vinden van goede teksten in je Inmail. Thanks to Tyler Golden for sharing these insights, a wonderful session!

Dit gastblog is geschreven door Britt van Capelleveen [3], sourcing expert bij Yacht

1 reactie (Openen | Sluiten)

1 reactie Aan "#SOSUEU: Recruitment via Communities (Tyler Golden)"

#1 Reacties Door Adjectiv Op 2 oktober 2015 @ 12:30

Interessant artikel.