Glassdoor haalt nog eens $40 miljoen op

imageWerkgeversvergelijker Glassdoor kwam vandaag met het bericht dat de site alweer een investeringsronde (Series G) heeft gehad, dit keer voor een bedrag van $40 miljoen. Waarmee het totaal in Glassdoor geïnvesteerde bedrag op $201,5 miljoen komt, een formidabel som geld natuurlijk. Overigens is die $40 miljoen een stuk minder dan de voorgaande investeringsrondes van $50 miljoen (december 2013) en $70 miljoen (januari 2015).

Wat gaat Glassdoor met dit geld doen? Nou, dit:

This new financing will support Glassdoor’s continued growth and investments in product, marketing, and people around the globe.

Ondertussen is Glassdoor gegroeid tot een bedrijf met 600 medewerkers.

Overigens is het interessant om te zien dat Glassdoor zich in een soort identiteitscrisis lijkt te bevinden. In het persbericht staan namelijk de volgende drie kwalificaties van het bedrijf:

Fast-growing job site continues global expansion leveraging transparency to help people find the right jobs and companies find the right talent

While best known for its proprietary user-generated content, Glassdoor is now one of the largest job aggregation engines in the world.

Glassdoor is the most transparent jobs and recruiting marketplace that is changing how people search for jobs and how companies recruit top talent.

Voor elk wat wils?

Oorspronkelijk was Glassdoor een werkgeversvergelijker, maar die term dekt allang de lading niet meer. Glassdoor is natuurlijk geen marketplace, maar het is zeker wel een vacaturesite geworden om rekening mee te houden.

Ondertussen is het interessant om te zien hoe online recruitment partijen vanuit vier richtingen convergeren op de presentatie van vacatures:

  1. De vacaturesites zelf (Monster, CareerBuilder, Stepstone, etc)
  2. Professional social networks (LinkedIn, XING, Viadeo, Github, Stackoverflow, etc.)
  3. Vacature-aggegatoren (Indeed)
  4. Werkgeversvergelijkers (Glassdoor)

Interessant genoeg zijn er voor vacature-aggregatoren niet veel dominante partijen te noemen, buiten respectievelijk Indeed en Glassdoor. Althans, als we naar de westerse wereld kijken, want het domein daarbuiten valt ook meteen buiten mijn blikveld. Bljkbaar is er voor dit type online recruitment een winner-takes-all situatie aan de orde.

Geef een reactie