- Recruitment Matters – Alles over online recruitment - http://recruitmentmatters.nl -

Ook Indeed springt (voor een deel) op de Google for Jobs bandwagon

Eind mei schreef ik over de ontluikende nieuwe standaard voor het zoeksresultaatscherm [1] bij vacaturesites. En in deze blog posting stelde ik dat er een ferme spruitjeslucht opsteeg uit de ouderwetse zoekresultaatpagina van onder meer Indeed.  Maar daar kom ik op terug, want zo ziet de zoekresultaatpagina van Indeed er nu uit:

Zoekresultaatpagina Indeed [2]

Deze pagina zie je niet zomaar, je moet op  een resultaat klikken om de details van de vacature aan de rechterkant te zien. Dat is niet vanzelfsprekend als je van de homepage af komt, want dan zie je namelijk dit:

image [3]

Een vreemde interactie, maar goed, na één keer weet je het wel…

Verder kiest Indeed voor een 3-pane model, met de facets in de linkerkolom, het zoekresultaat in de middenkolom en de details van de geselecteerde vacature in de rechterkolom. Een beetje een hybride variant van oud met nieuw. Google for Jobs, Glassdoor en Monster hebben er alledrie voor gekozen om de facets boven het zoekresultaat te plaatsen waardoor er daaronder alle ruimte is voor het zoekresultaat en de details van de vacature.

Welke oplossing is beter? Dat hangt er vanaf. Hoe vaak worden facets op dit moment gebruikt? Niet of nauwelijks? Gooi ze dan boven je zoekresultaat. Met enige regelmaat? Dan zou die linkerkolom nog best wel heel waardevol kunnen blijken

1 reactie (Openen | Sluiten)

1 reactie Aan "Ook Indeed springt (voor een deel) op de Google for Jobs bandwagon"

#1 Reacties Door Marc Drees Op 24 juni 2018 @ 20:56

In dit artikel op Crosswater Job Guide [4] wordt uitgebreid ingegaan op de recente wijziging van de interface en interactie van Indeed (Duitsland). Opvallend is dat met geen woord wordt gerept over Google for Jobs terwijl Indeed toch zeer nadrukkelijk leentjebur heeft gespeeld bij de grote broer/Glassdoor.