Alweer 25 jaar in het HR & Talent Management vakgebied. Mijn aandacht gaat vooral uit naar wat zich "elders" afspeelt en in welke mate externe ontwikkelingen invloed kunnen / zullen hebben op de wijze waarop organisaties invulling geven aan HR & Instroom vraagstukken. De dynamiek van het ondernemerschap en van de arbeidsmarkt blijft mij boeien en inspireren evenals het oplossen van operationele en strategische vraagstukken bij mijn klanten. Ik ben een doener met een mening en verstand van zaken. Ik vind ...

Annelien Jordense is Manager Resources binnen de netbeerder Enexis. Zij is oa. verantwoordelijk voor alle werving & selectie, mobilteit/boventalligenbeleid, arbeidsmarktcommunicatie en niet te vergeten de online campagnes. In 2008 en 2009 heeft ze op dit vlak maar liefst 4 prijzen in ontvangst mogen nemen vanuit haar vorige opdrachtgever Reed Business. Sinds januari 2012 is ze in dienst bij Enexis en heeft ze meteen een nieuwe werkenbijsite gelanceerd. En met resultaat want ook nu in 2012 is Enexis genomine...

Annemarie Stel is voorlichtingskundige en gedurende 22 jaar gepokt en gemazeld bij de Rijksoverheid, zowel bij ministeries als bij uitvoeringsorganisaties. Zij heeft een achtergrond in ICT en sinds 1992 in arbeidsmarktcommunicatie, als beleidsmedewerker, adviseur, coördinator en campagnemanager, als laatste van Werken bij het Rijk. Sinds 2007 adviseert ze onder de naam Wervingsvisie.nl organisaties over arbeidsmarktcommunicatie, employer branding en recruitment. Meer informatie? Kijk op www.wervingsvisie.nl....

Arjan Elbers, (1978) Werkte ruim 10 jaar in marketing- en salesmanagement functies bij o.a. Content, Randstad en B-NXT. Sinds 2009 is hij (mede) oprichter & eigenaar van Get.Noticed (Internetbureau gespecialiseerd in recruitmentsites). Sinds 2016 is hij als (mede) eigenaar tevens verantwoordelijk voor Twiglers (innovatief netwerk van 49 niche vacaturesites). Samengevat: Online Recruitment Vakidioot (kan verder ook niets)....

Volgt binnenkort...

Deze blogger is niet langer actief op RecruitmentMatters...

Ben Holewijn is Managing Director van NEWPEOPLE, hét recruitment & interim management bureau op het gebied van (online) marketing, e- & m-commerce. Ben heeft een forse en brede recruitment expertise en beschikt over een groot netwerk van ((online) marketing, e- & m-commerce) professionals, managers en directors. Social, ‘digital savvy’ en de ‘next generation’ zijn voor Ben en voor NEWPEOPLE belangrijke keywords....

Bas werkt bij interactief communicatiebureau Onstuimig uit Amersfoort. Bas is tijdens zijn studie actief geweest als freelance marketingadviseur en heeft zich tijdens zijn afstudeerperiode gespecialiseerd in online marketing. Onstuimig heeft met Werkbank een eigen vacaturesite voor de interactieve sector opgezet....

Ondernemer en sinds 1997 actief in recruitment, blogt niet alleen over werving en selectie maar over alle zaken die hem opvallen in de arbeidsmarkt. Naast werving- en selectie in marketing en sales is hij ook actief in referral recruitment via social media, verzorgt hij salestrainingen en heeft hij literaire aspiraties ...

Danny Lelieveld is een grafisch ontwerper die met zijn werk verhalen wil vertellen. Januari 2009 rondde hij de kunstacademie af en starte semi-fulltime bij Colloquium. Tot april, toen het bedrijf failliet ging. Nu is Danny in-between-jobs', zoals ze dat zo mooi zeggen. Op RecruitmentMatters doet hij verslag van zijn zoektocht naar een nieuwe baan als creatief....

Dirk Goossens is directeur/eigenaar van Sollicity. Sollicity levert sinds 2007 arbeidsmarktinfrastructuur aan onderwijs, (semi)overheid, bedrijven vanaf duizend werknemers en specialistische bedrijven met bewezen arbeidsmarktfrictiereducerende werkwijzen. Daarnaast bestuurt hij Inzet Innovatie / JobXS, is hij lid van applied science board Knowvium en blogt hij op niet altijd even heldere wijze voor Recruitmentmatters. Dit laatste vanuit het perspectief en het belang van de werkzoeker....

Verantwoordelijk voor Corporate Marketing & Communicatie bij IT-dienstverlener Inter Access, valt ook arbeidsmarktcommunicatie onder haar verantwoordelijkheid. Daar ben je mooi klaar mee in een markt die enorme schaarste kent en een rijtje concurrenten die meer gewicht (lees: euri's en FTE's) in de strijd kunnen gooien. Hoe breng je strategie in de praktijk? Welke obstakels kom je tegen (intern en extern)? Waarmee bereik je resultaat? Lindy deelt haar ervaring uit de dagelijkse praktijk....

Mijn naam is Jelle den Dunnen en ik ben zo’n 4,5 jaar werkzaam als Consultant in de Recruitmentbranche. Inmiddels ben ik 4 organisaties verder. Jobhopper? Hoe je het wilt noemen. Ik probeer lering te trekken uit iedere ervaring en zo ook uit werkervaringen. En om iedere keer een stap dichterbij ‘mijn dienstverlening’ te komen, kan het zo zijn dat een stap naar een andere (soort) organisatie benodigd is. Met veel plezier en enthousiasme geniet ik dus van dit vak, de gulden combinatie van sales en de nobele kan...

Ik ben geboren in 1964 in Tilburg, heb daar tot 1995 gewoond en dat kun je nog steeds horen. Daar schaam ik me overigens geen millimeter voor nu ik in het mondaine Amsterdam woon samen met mijn vrouw Lonneke en kinderen Abel (2000) en Katrijn (1997).Na gesjeesd te zijn op de TU in Delft (Lucht- & Ruimtevaarttechnologie) ben ik tijdens mijn vervangende dienstplicht op het Arbeidsbureau op het idee gekomen om iets met mensen en werk te gaan doen. Daar zag ik hoeveel impact het wel of niet hebben (van een bepaald ...

Maedchen fuer Alles. Voornamelijk CSS en programmeer dingen. Woont en werkt in Wenen. Fan van in-app aankopen, goed vegetarisch voedsel en 'bandjescultuur'. Kan zich druk maken over leggings die 'zo' worden gedragen, de subsidiekwestie rondom Worm en het tekort aan vrouwen in technologie....

De Gastblogger is natuurlijk niet 1 persoon maar een groot aantal personen. Hoe meer hoe beter. Wie het ook is; de gastblogger is een autoriteit op het gebied waar hij over blogt. En dat maakt de Gastblogger natuurlijk een graag geziene gast op RecruitmentMatters....

Gijs is voormalig countrymanager van StepStone Nederland. Gijs heeft een zwak voor alles wat digitaal is. Bij Dell kweekte hij als online business manager een zwak voor cijfertjes. Als oprichter van easyhome.nl werd hij nieuwsgierig naar alles wat nieuw is. Op dit moment reist Gijs rond de wereld....

Wilbert Geijtenbeek (1981) is zelfstandig zakenjournalist. Met een verse politicologiebul op zak, leerde hij het journalistenvak in de nadagen van het papieren periodiek. Hij was redacteur van het maandblad Quote en, recenter nog, het gerenommeerde zakenweekblad FEM. Sinds dat laatste blad ter ziele is, schrijft hij zelfstandig over geld, macht en invloed – van het stilste familiebedrijf tot de top van corporate Nederland. Voor Recruitmentmatters.nl beschrijft hij de zakelijke voorvallen van de uiterst volati...

Harry van Loo heeft een passie ontwikkeld voor marketing. Om de kennis over marketing uit te buiten volgt Harry de Master of Science Marketing in Amsterdam. Naast deze opleiding volgt Harry de laatste ontwikkelingen op het gebeid van interactieve marketing....

Herbert is jarenlang actief binnen de arbeidsmarkt. Herbert is de motor voor de innovatie en verandering bij verschillende bedrijven en met zijn bedrijfskundige ICT achtergrond blijft hij altijd met beide benen op de grond. Momenteel werkt hij op het snijvlak van E-business en operationeel management bij bedrijven die vraagstukken hebben op gebied van in-, door- en uitstroom van mensen....

Jaap Hardeman rolde zo'n 15 jaar geleden als bedrijfskundige de wereld van eHRM in. Als adviseur, (project)manager en docent heeft hij de dynamiek op het snijvlak van HRM en ICT aan den lijve ondervonden. De laatste jaren brengt hij, als mede-oprichter van Whoopaa en HRMatches, zijn visie op digitalisering van Human Capital Management, employability en transparantie van arbeidsmarkt in de praktijk....

Sokrates Recruitment is een allround executive search bureau met een specialisatie in HRM, Sales, Marketing & Communicatie. Wij zijn tevens uw partner op het gebied van assessments, training, coaching en interim management. Kwaliteit staat centraal in alles wat we doen. Een organisatie is immers zo goed als de mensen die er werken. Het is onze overtuiging dat een optimale personeelsinvulling niet alleen essentieel is voor de bedrijfsvoering van onze klanten, maar ook dat een loopbaanstap voor onze kandidaten...

Met haar oorsprong in Noord-Brabant verhuisde Jiska Rodenburg op twaalfjarige leeftijd naar Amersfoort. Ze volgde haar lagere en middelbare school aan de Stichtse Vrije School in Amersfoort en Zeist en vervolgde haar leerweg in Utrecht: Hogeschool Communicatiemanagement. De duale opleiding (na het tweede jaar een combinatie tussen studeren en leren in de praktijk) gaf haar de keuze om tweemaal in het buitenland te werken, waar ze gretig gebruik van maakte. Zowel persoonlijke als culturele levenservaring deed ze op ...

Joes van Dijk is mede-eigenaar en tevens CEO van Interim Go! Jarenlange ervaring in alle vormen van arbeidsbemiddeling en expert in HRM, Business Intelligence, Bedrijfsvoering en IT. Intrinsiek gedreven om de arbeidsmarkt inzichtelijk te maken. Als je een paar schoenen online koopt wil je toch ook kunnen vergelijken en van te voren weten waar je aan begint?!...

Laura Overwijk (1988) is net afgestudeerd voor haar master corporate communicatie aan de Universiteit van Amsterdam. Ze werkt nu als online marketeer bij Yoomy en blogt al geruime tijd op lauraoverwijk.nl. Met de onderwerpen in haar blogs probeert ze de wetenschappelijke wereld met de praktijk te koppelen. Als actief Twitteraar (@Lau_dri) en social media fanaat ziet ze vooral veel toekomst in de social recruitment....

Zijn boodschap luidt: “Bij twijfel, gas geven en inhalen”. Zijn merk is Laurens Tienkamp. Zijn vakgebied: personal branding, recruitment en social media. En bloggen. En netwerken. Je kunt hem benaderen voor advies, (maatwerk)training of begeleiding. Focus op mensen en resultaat. Hij is snel, kritisch en krijgt mensen met zich mee. Coachend sturing geven. Zijn typwerk zet hij in tijdens events, waar hij het liefst live blogt. Hij staat graag op de barricade voor werkzoekenden en strijdt tegen onzin....

Marc Drees is zelfstandig adviseur. Hij adviseert bedrijven over de inzet van nieuwe technologie / nieuwe media. Het Internet heeft binnen de arbeidsmarkt een ware revolutie op gang gebracht. Het is niet zomaar een nieuw kanaal waarmee bedrijven en kandidaten met elkaar in contact kunnen komen. Het Internet heeft een enorme impact op bestaande verhoudingen in de markt, interne processen binnen bedrijven en de positie van werkzoekenden. Een nieuw evenwicht is voorlopig nog niet in zicht!...

Marco is oprichter van de carrière site de wereld van ikki en online recruiter. Zijn werk bestaat uit het bedenken van creatieve online toepassingen die mensen helpen om hun carrière beter te managen. Daarnaast houdt hij zich bezig met online recruitment voor ikki. De rest van zijn tijd besteedt hij aan zijn blogs op ikki.nl en geeft hij lezingen en workshops over de onderwerpen Online Recruitment en Generatie Y....

Online marketeer bij Connexys. Geïnteresseerd in arbeidsmarktontwikkelingen voor Generatie Y, de sollicitatie-ervaring en sociale media....

Marlies Brenters is organisatiepsycholoog en oprichter/directeur van Personal Deal (www.personaldeal.nl, www.yourpersonaldeal.nl) van waaruit ze diensten aanbiedt om mensen te matchen met een baan in de context van een specifieke organisatie. Vanuit de idee dat het niet alleen gaat om een fit tussen een medewerker en een functie op het niveau van competenties. Maar ook om de vraag of de totale Employee Value Proposition (EVP) die een organisatie biedt, aansluit bij wat een medewerker zoekt in zijn werk, de bedri...

Martijn Betgem heeft ruime ervaring als consultant recruitment fiscaliteit en accountancy bij Adviesgroep ’88 voor de top 25 accountants- en belastingadvieskantoren in Nederland. Naast recruitment ervaring is Martijn vroegtijdig ingestapt op internet en zo veel ervaring opgedaan met online arbeidsmarkt marketing en communicatie. Voor Martijn is het de kunst om inventief te blijven communiceren met de doelgroep. Kennis is voor hem geen macht, maar kracht....

Han Mesters is van oorsprong Limburger en heeft ontdekt dat warmbloedigheid onderscheidend vermogen kan creeeren in de Randstad. Han heeft als historicus een groot relativerend vermogen en is een fervent aanhanger van de kernwaarden van de Nederlandse cultuur zoals die door Hofstede zijn omschreven. In zijn vrije tijd speelt hij graag electrische gitaar en probeert hij zijn zoon van 10 en dochter van 12 dezelfde waarden mee te geven die hij ook van zijn ouders heeft meegekregen....

Hank is 42 jaar, vader van 2 kinderen en een rasechte Tilburger. Sinds 1991 is hij binnen de arbeidsmarkt en de arbeidsmarktcommunicatie actief. Binnen Staffplanning groep is hij bij de basis begonnen en is 6 jaar als adviseur en vestigingsmanager bij Staffplanning actief geweest. Vervolgens heeft hij de overstap gemaakt naar het hoofdkantoor en heeft hij zich op de marketing en communicatie van Staffplanning, Expand, Quirasse en Expectra engineering gericht. In deze tijd heeft hij vele klanten geholpen om hun attr...

Paul (1981, gen. Y) Studeerde communicatiewetenschap aan de RU waar hij in 2005 afstudeerde in de richting van de marketingcommunicatie. Zijn eerste werkervaring deed hij in zijn studententijd op bij SUSA studentenuitzendbureau. Paul startte zijn carriere bij beslist.nl in 2005. In 2006 maakte hij de overstap naar de Staffplanning Groep (onderdeel van het voormalige Vedior). Gedurende 3 jaar werkte hij daar als internetmarketeer waarvan het laatste jaar als sr. met een team van 2 mensen. Paul was verantwoordelij...

Ik ben Lodi Planting en afgestudeerd (2007) als Personeelswerker. Vooraleer ik naar Australië vertrok was ik werkzaam in de Recruitment sector (Adecco, AMS, IT Matters), maar mijn achtmaandse rondreis heeft mijn ogen doen openen. Waarom zou je werk doen dat je leuk vindt in plaats van super? Ik ben daarom op zoek naar een functie waar Recruitment een onderdeel is van mijn nieuwe Human Resources baan. Mijn zoektocht naar deze baan, waar ik tegenaan bots (bvb. economische recessie), hoe er op mijn online-pro...

Een ijsbergsla inpakker bij een boer in Dronten was mijn eerste plaatsing in 1992. Recent heb ik een Country Manager Rusland bij een hip BI bedrijf geplaatst. Het verschil? 2 ton per jaar. De overeenkomst? Het waren beide mensen die blij werden van een baan. Bij Start Uitzendbureau heb ik een geweldige leerschool gehad. In 1998 won ik hier de Innovation Award. Hierna recruitment “gezworven” door Engeland (Highams) via Den Haag (Trivista) om uit te komen in Amsterdam. In 2000 is RAVE-cruitment gestart, een Full ...

Ronald is een professionele all-rounder met meer dan 14 jaar ervaring in het “uitzend-gebeuren”. Ooit zelf als uitzendkracht begonnen heeft hij inmiddels alle kanten van de uitzendmarkt gezien en ook zelf ervaren. Hij werkt momenteel als International Manager Business Models & E-Business bij één van de grootste uitzendorganisaties ter wereld en houdt zowel nationale als internationale trends op het gebied van personeel, werving en selectie alsmede nieuwe technologie scherp in de gaten....

Roel Kiers adviseert als headhunter met een bedrijfskundige achtergrond organisaties hoe zij zichzelf beter kunnen presenteren op internet. Als interessante leverancier én vooral als aantrekkelijke werkgever. Verder leert hij zijn relaties zelf -strategisch- via sociale media te werven. Daarnaast werkt hij aan een franchiseconcept op basis van lokale vacaturesites met lokale netwerkondernemers....

Rogier Thewessen richtte in 2000 StudentenWerk op, toen hij en zijn twee compagnons zelf nog studeerden. Door de grote focus op user experience, SEO en in-house software development groeide StudentenWerk uit tot Nederlands grootste uitzendorganisatie voor studenten en young professionals. Binnen StudentenWerk is Rogier verantwoordelijk voor online-marketing en software development....

Sjors van der Meijden (1982, Zeist) studeerde Nederlands te Utrecht en was onmiddellijk het gelukkigste jongetje van de klas. Zelden voelde hij zich ergens zo thuis. Het perfecte plaatje! Toch stapte hij na twee jaar over op een bedrijfseconomische studie: de gedachte om van zijn passie voor taal & communicatie zijn professie te maken is immers -zo vond hij- je reinste romantiek en dus totaal onrealistisch en stupide. Personeel & Arbeid (HRM) heeft hij binnen drie jaar weten af te ronden, maar dat blijk...

Chris is community manager voor Expand (www.Expand.nl). Daar is hij verantwoordelijk voor de Expand website, een aankomende website en alle marcom uitingen. In zijn schrijven houdt Chris zich bezig met social media, recruitment en trends in HR en organisatiekunde. Chris heeft een bachelor in HR en een master in filosofie en vindt het leuk beide te combineren. HR zorgt voor een praktische aanpak en filosofie voor een overkoepelend perspectief. Daarbij is het soms een excuus om moeilijke woorden te gebruiken....

"Ontdek wie je bent en wees het dan expres" Tessa Faber is personal branding expert, loopbaancoach 2.0 en trainer, met haar eigen bureau Making Sense. Dit doet zij gewapend met haar natuurlijke flair voor netwerken, de sterke wil om de arbeidsmarkt op een persoonlijke en authentieke manier te benaderen, haar passie voor solliciteren en personal branding en haar persoonlijke, intuitïeve en eigen-wijze aanpak als coach. Tessa heeft jaren gewerkt als resourcer en corporate recruiter in de ICT branche, o.a. bij Syma...

Thomas Waldman is een ervaren recruitment specialist met een passie voor online en search. In het verleden werkte hij voor prachtige merken als Randstad, BT, ING en Monsterboard. Hij was Employer Brand manager a.i. bij Vodafone en maakte deel uit van het team dat het kantoor van Linkedin in Nederland opzette. Thomas stond aan de wieg van outsourced search club "Findwell en was als international recruitment manager bij comScore verantwoordelijk voor recruitmentteams op wereldwijd niveau. Inmiddels heeft Thomas he...

Mijn naam is Jeroen Hoekstra en ben senior recruiter bij Vitae. Mijn werk is enerzijds het selecteren van Consultants Werving en Selectie en Managers en anderzijds het enthousiasmeren van mensen voor Vitae. Dit laatste is niet heel moeilijk aangezien Vitae een mooie en aansprekende visie heeft. Bovendien hoef ik alleen mijn verhaal te vertellen. Waarom ben ik gegrepen door Vitae? Vitae is een netwerkorganisatie; niet alleen extern, maar ook intern. Een platte structuur waarin iedereen zijn/haar rol heeft waarin ...

Een stuk over jezelf schrijven is altijd lastig. Het blijft natuurlijk een beetje jezelf op de borst slaan en personal branding is tegenwoordig een hype dus laat ik wat steekwoorden gebruiken. Ik ben recruiter, headhunter, e- writer ( blogger klinkt zo plat ), de Nico Dijkshoorn van Ikki, comediant ( ook al lach ik zelf het hardst om mijn grappen ). Ik ben nu bijna twee decennia werkzaam in recruitment land en vind het nog elke dag leuk. Ik ben een Social Media Junky en ben iemand die graag op originele manier ...

  Corné is een Zeeuw die niet zuinig is met zijn energie. Speelt het klaar om naast zijn 'werk' alles bij te houden wat er in de online én zijn eigen wereld gebeurt, en tussendoor nog zo'n 1.000km per week weg te forensen.  Zijn milde vorm van ADHD komt hem daarbij goed van pas. Loopt graag hard voor zijn klanten, en als het lukt 's avonds ook voor zichzelf. Is een fervent verzamelaar van social networks, tweeps, mp3's en Belgische biertjes. En gebruikt al deze onderweg opgedane kennis en inspiratie o...