Laden

682 resultaten

Indeed neemt Resume.com over



Logotype IndeedEen aantal dagen geleden meldde vacature-aggregator Indeed dat zij Resume.com heeft overgenomen. En met deze overname zijn de diensten van Resume.com voortaan gratis:

Indeed will continue to operate resume.com and enable job seekers to build, download, and print personalized resumes for free.

Prior to Indeed acquiring the site, resume.com charged users a monthly fee for downloading and printing resumes. Indeed will discontinue these fees as of today.

(meer…)

Lees verder

Serieuze reacties op een willekeurige vacaturetekst



Herbert Prins stuitte recent op een willekeurig bedrijf. Laten we eens zien of een willekeurige vacature bij een willekeurig bedrijf in den vreemde een goede vacaturetekst bevat. Een goede vacaturetekst is duidelijk en bestaat uit de volgende onderdelen in de volgende volgorde:

  1. welk resultaat een werkgever wil
  2. wie die werkgever is
  3. hoe de werknemer het resultaat moet bereiken
  4. onder welke omstandigheden de werknemer het resultaat moet bereiken
  5. welke kennis hiervoor nodig is
  6. welke kunde hiervoor nodig is
  7. welke ervaring hiervoor nodig is
  8. welke tegenprestatie de werkgever geeft
  9. welk resultaat de werknemer in de toekomst mogelijk neer kan zetten
  10. hoe de kandidaat kan solliciteren

De willekeurige (onderstaand weergegeven) vacature scoort goed op deze punten. De inhoud van de functie komt duidelijk naar voren. Twee zaken vallen mij op en mogen wat mij betreft in Nederlandse vacatureteksten meer naar voren komen, namelijk de omstandigheden en het perspectief naar de toekomst.

De werkomstandigheden zijn deze:

WORKING CONDITIONS and PHYSICAL REQUIREMENTS:

  • Frequent walking and standing.
  • Frequent bending, stooping and kneeling to run check out station, stock merchandise and unload trucks.
  • Frequent handling of merchandise and equipment such as hand-held scanners pricing guns, box cutters, merchandise containers and carts, two-wheel dollies, and U-boats (six-wheel carts).
  • Frequent and proper lifting of up to 40 pounds; occasional lifting of up to 55 pounds.
  • Occasional climbing (using ladder).
  • Occasional driving/providing own transportation to make bank deposits, attend management meetings and to other Dollar General stores.
  • Fast-paced environment; moderate noise level.
  • Occasionally exposed to outside weather conditions.

(meer…)

Lees verder

Reviews maken van de vacaturemarkt een echte consumentenmarkt door Google Jobs



Gelukkig als ik was met de nieuwe blog van Marc, ging ik met nieuw elan spelen met Google Jobs. Wat mij opviel was dat ik iets deed wat ik nog niet eerder bij vacatures heb gedaan.  Ik las de reviews. Reviews van werkgevers hebben Nederland nooit echt goed bereikt in mijn optiek. Terwijl we verder alles graag reviewen en er niets gekocht of gehuurd kan worden online voor we de reviews hebben gelezen.

(meer…)

Lees verder

Vacature-aggregator Adzuna krijgt injectie van $10.7m van Smedvig Capital



Logotype AdzunaIk had verwacht dat vacature-aggregatoren na de lancering van Google for Jobs naarstig op zoek zouden zijn gegaan naar een pivot. Een beetje zoals Indeed, dat zichzelf (via moeder Recruit) een ontsnappingsroute lijkt te hebben gekocht met de overname van Glassdoor (“content is king”).

Maar de meeste vacature-aggregatoren zijn natuurlijk veel te armlastig om een slordige $1 miljard uit te geven voor een nieuwe toekomst. En dus dreigt die toekomst er voor vacature-aggregatoren bijzonder somber uit te zien. Of toch niet? Want bij Adzuna gaan de vlaggen uit.

(meer…)

Lees verder

Naar een nieuwe standaard voor het zoekresultaatscherm?



clip_image001Ruim twee jaar geleden schreef ik over de zoekresultaatpagina van werkgeversvergelijker / vacaturesite Glassdoor naar aanleiding van een op dat moment interessante innovatie van de presentatie van zoekresultaten in combinatie met de gedetailleerde informatie van de geselecteerde vacature.

Fast forward twee jaar en de situatie in de VS is behoorlijk veranderd door de komst van Google for Jobs. Waarbij het er op lijkt dat Google bij het ontwerp van haar nieuwe interface mogelijk zeer uitgebreid leentjebuur heeft gespeeld bij Glassdoor (een optie die me toentertijd niet is opgevallen). Overigens is Glassdoor één van de vroege partners van Google for Jobs

(meer…)

Lees verder

Ook de stem van recruitment zal veranderen



Wie zal het zich nog herinneren over een jaar of tien, dat de telefoon ging en iemand je onhandig vroeg of het niet eens tijd werd om van job te wisselen. Een gesprek dat afhankelijk van de kandidaat al snel een kwartiertje duurde. Niet dat er nu niet meer gebeld wordt, nee eerder dat het nog vaker gebeurt. Waarschijnlijk word je zo vaak gebeld door verschillende partijen dat je niet eens zelf de telefoon opneemt, maar de telefoon zelf het gesprek laat voeren.

Google heeft Google duplex ontwikkeld, een Voice-assistent die (bijna) niet meer van echt is te onderscheiden. Met een hele rambam van kunstmatige intelligentie en algoritmes waar ik in geen honderd jaar blogjes over kan schrijven, kunnen we al snel niet meer met zekerheid zeggen of we gebeld worden door een mens of door een telefoon. Wie twijfelt: luister naar de voorbeelden.

(meer…)

Lees verder

Hier enkele LinkedIn tips (geen geheim, maar slechts enkelen weten het):



INMAIL

Weet wat de kosten van het verzenden van een InMail zijn voor recruiters:
– €0, als jij antwoordt ( “Interested…”, “Maybe later…”, of “No thanks…” maakt niet uit)
– €10 per InMail kost als jij helemaal niet antwoordt.
Ontvang je dus een InMail over een functie die helemaal niet bij je past, of waaruit duidelijk te zien is dat de recruiter je profiel niet gelezen heeft, ANTWOORDT DAN HELEMAAL NIET, en laat het bericht gewoon in je ‘Messages’ staan, of zoek de knop ‘Delete conversation’.

INVITE

– Krijg je op LinkedIn een “Invite request”, denk dan aan de waarschuwingen van LinkedIn om geen Invites van onbekenden te accepteren!
– Het is volkomen normaal om LinkedIn invites te Rejecten, en ik zelf schroom niet om dit te doen, want als ik de persoon niet ken, en ik geen link kan vinden (werk/studie/prive) en er ook niks anders dan de standaard-“Invite text” staat, dan toont dit dat de persoon geen moeite erin gestoken heeft, en dat soort volk moet ik niet.
(meer…)

Lees verder