Overbodige nieuwe blog van Jason Goldberg: Socialmedian

Jason Goldberg is CEO van Jobster en voormalig spindoctor van Clinton. En zo langzamerhand wel heel erg vreemd bezig. Hij is altijd al druk bezig geweest zichzelf te promoten, en heeft overduidelijk megalomane trekjes. Maar als je zijn nieuwe blog Socialmedian bekijkt, lijkt het erop dat hij volledig ‘overboard’ gaat.

Zijn stompzinnige status updates staan op dit blog, zie onderstaand voorbeeldlijstje:

  • Jason is wanting his status to be automatically updated every 5 minutes without having to type it in. that’s web 10.0.
  • Jason is forcing himself to go to the gym.
  • Jason is going home to walk the dogs.
  • Jason is back in seattle.
  • Jason is too full from the michael mina dinner.<
  • Jason is pre-ordering Charlene Li’s book Groundswell on Amazon.com.
  • Jason is drinking rose.
  • Jason is on a tram in sf.
  • Jason is nonstop today.
  • Jason is giving a speech at 8:30am. Who listens to speeches at 8:30 am?

Jason is… het voorbeeld van exhibitionistische zelfbevlekking; mijn originele gedachte toen ik het fenomeen blogging voor het eerst op mijn radar kreeg. Hij voegt zelden iets toe aan de blogosphere (behalve interessante discussies over Jobster/Jason op andere blogs) maar is vooral bezig zichzelf te presenteren en profileren.

Met als voorlopige ‘hoogtepunt’ nu dus deze blog over niets die als volgt wordt aangekondigd door Jobster:

Social media is going to continue to explode and we see a new industry forming that we want to be a part of. Socialmedian is a very initial step in that direction. We hope to foster conversation about social media and create another destination where people interested in jobs in social media careers can find great jobs — powered by Jobster of course.

We’re looking at other nascent industries and will be forming new blogs that we hope will do the same thing. Socialmedian is way too new for us to announce and quite honestly, we’ll likely not announce it or the other blogs at all. We want to see where they go

Joel Cheesman brengt het misschien wel het beste onder woorden, in reactie op bovenstaand stukje: Hmm, I’m not even sure where to go with this one.

Social media kan ook echt helemaal nergens over gaan. Ik hoop dat dit soort ontwikkelingen niet worden gevolgd en dat Socialmedian een voorbeeld is hoe het niet moet.

Geef een reactie