Avantgardisme in de krantenwereld

De daling van de oplage van de landelijke dagbladen blijft maar doorzetten. Welke noodgrepen moet een dagblad doen om hot topic te blijven? Wat is de toekomst van ‘het gedrukte’? Hoe reageert de gevestigde orde op technologische veranderingen als bijvoorbeeld epaper?

nrc.next zegt ontwikkelingen als epaper in de gaten te houden en voeren nu al gesprekken over hoe erop in te springen als het doorzet. Maar hoe belangrijk is crossmedia tot nu toe?

Maar enkele lezers per dag maken gebruik van de smsdienst die de nrc.next aanbiedt voor diegenen die extra informatie willen krijgen op hun mobiele telefoon. Hun website is tot nu toe hopeloos ouderwets en houterig. Er is dan wel een nieuwe, flashy website onderweg, met een gezonde dosis interactie, maar is dit niet wat laat? Absoluut, zeker voor de arrogante lijfspreuk: “What’s next?”.

De marketiers van nrc.next moeten veel sneller inspringen op trends om in ‘on-the-spot-heid’ niet voorbijgestreefd te worden door de Dag of een van de andere gratis dagbladen.

Dit is natuurlijk een open sollicitatie, dat moge duidelijk zijn.

Laat een antwoord achter aan Marc Drees Reactie annuleren

5 Comments