Dit is hard werken

Terwijl ik met mijn beste vriendin koffie drink, sms ik in rap tempo potentiële lovers (ja, meervoud, wat is daar gek aan?), klap ik mijn glanzende Apple open en check ik mijn e-mailadressen (idem) en voeg en pasant die leuke barman toe op hyves. Dit is hard werken.

Helaas kan ik een gesprek van een vijftal gasten aan de tafel achter me houden niet blokken. Ze doen gedetailleerd uit de doeken wat ze afgelopen weekend hebben gedronken, met  wie ze een of andere, aan een studievereninging gekoppelde, paringsdans hebben gedaan en binnen welke (afzienbare) tijd ze boven de wc hingen. Dat wil ik helemaal niet weten. Gelukkig hebben zij geen laptop bij zich, dus geen fotoverslag.

Hyves is na Google de best bezochte site van Nederland en telt 6 miljoen profielen. Je kunt zeggen dat het een volwaardig communicatiemiddel is geworden. ‘We hyven’ is inmiddels net zo gewone uitspraak geworden als ‘we bellen’. Adverteerders voelen zich er meer dan welkom. En ze kunnen gerichter campagne voeren. Gebruikers kunnen informatie afschermen maar gegevens als geslacht en leeftijd zijn altijd zichtbaar.

Hoe het mij vergaat op Hyves? Prima, ik heb ondertussen een nieuwe Prince-best-friend gevonden (in navolging van de bekende gay-best-friend) met wie ik een nieuw forum en groepshyve heb opgestart.

Vrijdag aanstaande gaat de RecruitmentMatters Hyve van start. We hyven!

N.B. Een leuk nieuw boek over het verschijnsel Hyves is ‘Hyves’, door Eva Kol. Door haar stage en werkzaamheden bij het bedrijf, dat toen nog in de kinderschoenen stond, krijg je een interessant kijkje achter de schermen bij Neerlandsch grootste sociale netwerk.

Laat een antwoord achter aan Marc Drees Reactie annuleren

2 Comments