NUwerk: plakken en knippen maar!

Logo NUwerk Vanaf de start volg ik zo nu en dan NUwerk. Logisch als je dagelijks nieuws leest op NU.nl. Dit is meteen dan ook de kracht, wie raadpleegt Nu.nl niet dagelijks of wekelijks?

De vraag is wel of je als bedrijf met vacature(s) ook deze bezoekers wenst. Tot nu toe hebben wij als intermediair zeer slechte ervaringen met de diverse vacaturebanken, dus als NUwerk hetzelfde publiek trekt dan weet je het wel.

Ik merk daarbij wel op dat we het voornamelijk van HBO+ financials moeten hebben. Wellicht zijn dit soort media het walhalla als je administrateurs zoekt?

Wat me op valt is de waardeloze weergave van sommige vacatureteksten. De inhoud ervan laat ik even links liggen; het schrijven van teksten blijft een expertise. Maar het is toch niet teveel gevraagd om in één tekst hetzelfde lettertype te hanteren?

Nog mooier wordt het als Honeywell niet alleen aan de haal gaat met verschillende lettertypes, maar ook nog eens Nederlands en Engels afwisselt in één tekst. Ja, men is zeer internationaal in Purmerend.

Als Junior Accountant Benelux m/v sta je natuurlijk te trappelen om te reageren. Dat doe ik dan ook en klik op ‘solliciteren’ onderaan de site en …? Ik krijg een leeg e-mail bericht gericht aan astrid.wouterse@honeywell.com.

Ik ben nog niet overdonderd door de dienstverlening van NUwerk. U wel?

Deze posting is geschreven door gastblogger Martijn Betgem, recruiter Tax bij Adviesgroep ’88

Laat een antwoord achter aan Bas van de Haterd Reactie annuleren

7 Comments
  • Bas van de Haterd
    says:

    @michel: wat lettertype en lettergrote betreft ben ik zelf voorstander er van om dit te beperkten. In andere woorden, geen variaties toestaan. Daarmee voorkom je dit soort dingen die duidelijk voortkomen uit het knippen en plakken vanuit word. Eén lettertype, één fontsize. Elk jobboard dat meer toestaat ben ik met Martijn eens is mede verantwoordelijk voor fouten op dat gebied.

    Verkeerde links, niet werkende links of andere rare shit is vaak niet te ondervangen. Hoewel het soms ook nog makkelijk is op te lossen. Een e-mail adres moet altijd een @ en een . hebben bijvoorbeeld. Geen spaties toestaan in enige links. Simpele technische oplossingen voor de meest voorkomende fouten. Dat is klantvriendelijkheid naar je posters toe.

  • Michel Rijnders
    says:

    @Martijn: de kwaliteit van de weergave ligt volgens jullie dus bij de vacaturesites. Dat is een prima mening die door veel vacaturesites niet wordt ondersteund. 

    Bij Monsterboard kom je regelmatig lelijke advertenties tegen, niet werkende links en rare meldingen. Ik probeerde vandaag toevallig 10 vacatures uit en kwam er 3 tegen.

  • martijn
    says:

    @Michel, zoals Bas terecht opmerkt ligt de kwaliteit van de weergave (lettertype en opmaak) bij NUwerk. Men biedt de bezoeker een overzicht van vacatures, punt. Op de kwaliteit wordt niet gelet, wat wel zou moeten. Het is inderdaad niet specifiek, maar op MB ben ik ze zo nog niet tegengekomen. Lijkt me een van de vereisten dat je ze netjes weergeeft. Enige ‘opvoeding’ mag daar bij komen kijken. Vergeet niet dat je je als opdrachtgever blauw betaald voor dit soort diensten. Dan wil je ook graag resultaat zien en die kans wordt zo wel erg klein.

    @Bas: dat is inderdaad al prachtig om te vernemen. Men is geholpen.

  • Michel Rijnders
    says:

    @Martijn: opmaak en inhoud zijn toch geen slechte dienstverlening van NUwerk specifiek? Je wijst hier een klant aan die een slechte vacaturetekst met verschillende lettertypen knipt en plakt. Op bijvoorbeeld Monsterboard zou dit ook mis gaan.

  • Bas van de Haterd
    says:

    @Martijn: het is niet mijn advertentie, dus ik zal daar nooit antwoord op krijgen vrees ik (of het andere kandidaten waren). Ik ben doorgaans al blij als ik van mijn klanten hoor dat ze (veel) goede kandidaten hebben gehad en dat er die kunnen terug herleiden naar marketingfacts jobs (de meeste weten niet waar welke kandidaat vandaan komt, helaas).

  • martijn
    says:

    @Bas, ik ben benieuwd of het idd verschillende kandidaten gaat opleveren. Ik heb ook het idee van wel. Wellicht goed om hier terug te koppelen. Hoe dan ook, voor een site als NU vind ik het een zeer magere dienstverlening. Zoveel bezoek, zoveel geld en dan nog miskleunen.

  • Bas van de Haterd
    says:

    @Martijn opmaak en lettertypes zijn inderdaad dramatisch, dat ligt bij nuwerk. Maar verschillende talen kunnen ze natuurlijk niets aan doen, dat is het drama van werkgevers die snel snel snel iets doen.

    Als ik kijk hoeveel procent van de vacatures van marketingfacts jobs ik terug stuur omdat er nog fouten in zitten (geen reactie mogelijkheid, spelfouten die zelfs ik zie staan) is het gewoon nog een redelijk drama. En dan hebben we het nog niet over de inhoud van de teksten.

    Grappig genoeg zag ik net een tekst die al als print advertentie geplaatst was, waarbij de veranderingen nog zichtbaar waren in het word document dat ik kreeg. De manager van de afdeling had ‘wat’ aangepast. Ik denk dat 50% veranderd was t.o.v. het origineel. Voor dezelfde functie… Ik denk dat er echt hele andere kandidaten op de print als op de online ad gaan reageren en dat dat niet met het medium te maken heeft 🙂