Een kwetterende vogel in een krijtstreeppak

Het is de vraag die binnen elke enigzins vernieuwende organisatie speelt: “Moeten we op Twitter aanwezig zijn?”. Het is tevens een vraag die niet langer geldt. Natuurlijk moet je op Twitter aanwezig zijn! Denk wel na hoe je je aanwezigheid inzet. Hoe ga je om met klachten, haters en concurrenten? Is CoTweet, de zakelijke broer van Twitter, zoals die bedacht is door Aaron Gotwalt, Jesse Engle, en Kyle Sollenberger, het antwoord?

cotweet 

Wie gebruik maakt van CoTweet? Wel, Ford bijvoorbeeld. En dat voor een Beta. Dat Ford er als de kippen bij is, is logisch als je leest dat CoTweet makkelijk is in het gebruik, als een servicedesk-achtige tool. Ik lees dat er een simpele workflow tool in zodat je ook een taak aan een andere gebruiker kan koppelen. CoTweet moet in de toekomst ‘makkelijk implementeerbaar zijn in CRM systemen, helpdesk applicaties etc’.

Het zou fijn zijn om uit een ikki-account te reageren op wat er over ons gezegd wordt op Twitter. Twitter is snel, menselijk en maakt de auto reply ‘uw klacht is ontvangen en zal binnen vijf dagen in behandeling worden genomen’ overbodig. Nu reageer ik nog steeds met mijn eigen account. De persoonlijke touch is leuk, maar altijd vanuit mijn account reageren op zaken aangaande ikki, is misschien minder slim. 

Ik was daarom enthousiast over CoTweet. Ik heb ikki meteen ‘ingeschreven’ en ben nu dus een ‘cohort’. Maar hoe nu verder? Ik snap werkelijk niets van de apllicatie. Kan iemand mij verder helpen?

Laat een antwoord achter aan Floor Drees Reactie annuleren

4 Comments