Bas van de Haterd over dé online tools

Bas had in aanloop van het schrijfproces op allerlei fora gevraagd wie men nou dé voorbeelden noemden op het gebied van Personal Branding. Ha! Praktijkvoorbeelden! Denk ik. Ja!

Je gezicht is je visitekaartje. Mensen durven je aan te spreken als ze een gezicht bij je artikelen zien. Schrijven is dan ook een goede manier om aan je brand te werken. Bloggen dus!

En dan niet van het huis-tuin-en-keuken idee. Wel goed voorbeelden: Running a hospital (door de CEO van dat ziekenhuis) en Gnispen word in pictures (twee jaar geleden winnaar Dutch Bloggies).

Niet iedereen kan schrijven. Wil je toch ‘iets’ met bloggen? Sluit je aan bij een bestaande groepsblog, of start er zelf één. Of reageer. Bang bent dat je reactie belastend is voor je merk? Doe het dan niet! Of brand jezelf via Twitter. Zoals guykawasaki, lanceamstrong of en onze eigen MaximeVerhagen. Of natuurlijk uw eigen reporter (1stfloordesign).

Maak vandaag nog een account aan op Flickr. Vooral slim voor modellen, kunstenaars, streetartists en amateurfotografen. Of wanneer je je punt in beeld wilt brengen. Implementeer dan meteen die Flickrfeed in je weblog.

Groot worden op YouTube? Maak een parodie! Vooral geschikt voor creatievelingen. En zangeressen natuurlijk, getuige webcam-zangeres Esmée Denters. Of bluf. Grote kans dat de media het overneemt.

Start je eigen talkshow via de webcam (moquius.com), interview andere professionals ter plekke en zet je presentaties online.

O, en lees sociaal. Bookmark waar je mee bezig bent (bijvoorbeeld op delicious.com of LibraryThing.com). Deel dat wederom op je blog.

De sociale netwerken laat ik even liggen. Als je daar het nut nu nog niet van inziet…

Eventjes pauze.

Laat een antwoord achter aan Bas van de Haterd Reactie annuleren

3 Comments