Uitzenders zoeken weer manpower

Het is zomer en dat betekent dat het aantal vacatures tot een minimum daalt. Maar paradoxaal genoeg geldt dat niet voor uitzendbedrijven. Die zijn massaal aan het werven geslagen. Zo heeft Manpower weer 48 medewerkers nodig, voornamelijk intercedenten – pardon, consultants – om de eigen vestigingen mee te bevolken.

Daarmee is het Amerikaanse merk – dit jaar de nummer 3 van de Nederlandse uitzendmarkt – niet het enige bedrijf dat weer inzet op een nieuwe hausse in de arbeidsmarkt. Twee concurrerende merken hebben nog meer werk in de aanbieding: Tempo Team en Start People.

Ter vergelijking: Randstad Nederland heeft 20 vacatures voor de eigen organisatie en Adecco heeft slechts 11 plekken vacant.

USG People zoekt 15 man voor het Almeerse hoofdkantoor. Dochtermerk Start People heeft 107 vacatures. En dat is beduidend meer dan het andere USG-kernmerk Unique, dat maar 3 man (m/v) zoekt. Het spoedig te schrappen merk Content zoekt nog altijd 8 consulenten.

Randstad-merk Tempo Team heeft werk voor 57 mensen, vooral in de sales. Overigens zoekt Tempo Team zijn groei liever nog veel goedkopere stagiairs. Praktisch elk Tempo Teamkantoor heeft wel een stageplek – in totaal komt het aantal studenten dat voor een prikkie bij de rode kantoren aan de slag kan op 201 – zou dat gelijk staan aan het totale aantal Tempo Team-kantoren?

Laat een antwoord achter aan Gerard Reactie annuleren

4 Comments
  • Gerard
    says:

    Investeren met een voorspellende blik. Ook de jobboards hebben momenteel namelijk veel vacatures. Op allerlei sites zijn bovendien diverse zogenaamde vroeg cyclische bedrijven volop met recruitment banners in de weer. Wellicht zien ze toch wat meer dan wij en is het herstel echt al zichtbaar?!

  • Arjan Elbers
    says:

    @Wilbert, en er gaat nog veel gebeuren…Randstad zal zeer waarschijnlijk nog structureel groeien met haar interne vacatures dit jaar. Maar ook bedrijven als Tence, Timing, Maandag, Olympia, Studentenwerk etc. etc zoeken samen nog tientallen consultants…

    Heb niet direct de hoop dat de markt skyhigh komt te staan de komende maanden. De grote uitzenders geven aan een groot verloop te verwachten, naar mate de markt weer licht aantrekt. Consultant organisatie A gaat naar B en consultant organisatie B gaat naar C.

    Wat mij ook opvalt is de grote vraag naar franchisers in de branche, een greep uit de wervende labels: Olympia, Flexibility, SelectiePunt, The People Company, Avance, Brizzr, Het Uitzendbureau, Select Plus, Betere Banen en ga zo maar door…

    De strijd om talent is weer begonnen….

    • Wilbert Geijtenbeek
      says:

      @Arjan, Ik heb maar een selectie van de grote dochtermerken van de beursgenoteerde uitzenders genomen, maar het lijkt me dat bij al deze merken aan de top een grote gok wordt genomen: zetten we de kraan weer open en gaan we massaal intercedenten werven of passen we onze werving langzaam maar zeker aan de groei van de markt aan?
      Misschien moet ik ook maar eens een maandelijks lijstje hiervan gaan bijhouden…

      • Arjan Elbers
        says:

        @Wilbert, Ik heb van de grotere ook wel eens gehoord dat er een x-maanden voor de storm al mensen moeten worden opgeleid om klaar te staan…

        Wat is jouw visie op alle franchisevacatures?