Jobselectie: rampzalige implementatie nieuwe site

Een dag die je niemand gunt maar die desondanks met enige regelmaat optreedt: verlies van data. Het overkwam Jobselectie blijkbaar bij de implementatie van de nieuwe release van haar site:

E-mail naar klanten

Jobselectie is blijkbaar de gegevens van haar klanten kwijtgeraakt bij de implementatie van de nieuwe release. Dat zijn de gegevens van mogelijk honderden bedrijven die vacatures bij Jobselectie hebben geplaatst. En waarvan dus ook de vacatures bij de overgang zijn verdwenen. En Jobselectie vraagt haar klanten om de eigen gegevens en de vacatures opnieuw in te voeren. Geen prettige boodschap…

Tegelijkertijd valt hiermee de enorme daling van het vacaturevolume bij Jobselectie te verklaren. Want het aantal vacatures was na de overgang plotseling meer dan gehalveerd.

Dit drama is ook meteen een wijze les voor eenieder die zich inlaat met de gruwelen van IT: testen, testen, testen tot je een ons weegt. Vertrouw nooit op de zalvende woorden van IT-nerds, die zijn niet zelden te lui om te controleren en gaan uit van (de in hun ogen) eigen superieure intelligentie en onfeilbaarheid. Waarbij het tegendeel maar al te vaak waar is. En zorg natuurlijk altijd voor backups, helemaal tijdens grote vernieuwingen. Meervoudige backups liefst, en laat die nooit maken door dezelfde nerds die aan de site hebben gebouwd. Dat staat gelijk met een aangekondigde dood.

De wijze les is dit keer te laat voor Jobselectie, die zich een weg terug moet zien te vechten bij klanten die ongetwijfeld not amused zullen zijn met het ongevraagd verwijderen van zowel accountgegevens als vacatures. Want gratis is natuurlijk maar betrekkelijk als je vacatures moet invoeren. Dat kost tijd en daarmee worden kosten gemaakt. Gezien het aantal freemium alternatieven zal het terugwinnen van het vertrouwen een forse uphill battle worden. Waarmee direct het potentieel dodelijke effect van IT maar weer eens is aangetoond.

Uiteindelijk zal het vacaturevolume op Jobselectie laten zien of er sprake is van een herstel van dat vertrouwen.

Geef een reactie

28 Comments
  • Michiel van Beek
    says:

    Een beetje off topic

    Een beetje off topic,

    ‘No cure no pay’, ‘Freemium,’ we ‘leven’ in een aparte branche waar gratis de norm is.Volgens mij heeft Marc de kern goed aangegeven. The magic word is conversie, dat  zal uiteindelijk het succes bepalen van een site. Tot nu toe vind ik die laag bij Freemiums in algemene zin. Ik heb het hier niet over Jobselectie, hebben we nog geen gebruik van gemaakt, Ook ik vind de openheid trouwens sympathiek.

    De lage conversie is weer een gevolg van de kritische grote massa (zie @Marc) die nodig is voor een Freemium model. Je ziet als kandidaat door het geweld van de grote intermediairs de ‘echte’ vacature niet meer. De slang eet hier zijn eigen staart op en wordt steeds dikker, maar komt geen meter vooruit… 

     

  • Vincent / Jobselectie
    says:

    @Volger

    Je lijkt wel een klein kind die alles denkt te weten maar toch iedere keer een bevestiging wil.

    Indien je allemaal zo goed denkt te weten waarom pak je niet de telefoon en bel je zelf met een grote uitzender of multiposter om navraag te doen.

    Daarnaast is schools denken in termen van USP’s en wat een site uniek maakt echt niet nodig. Bedrijven willen reacties op vacatures en dat is voldoende.

  • Vincent / Jobselectie
    says:

    Om terug te komen op het artikel waar het uiteindelijk om ging wil ik aangeven dat klanten onze stap omtrent de data verwijdering begrijpen en mee willen werken aan een nieuw kwalitatief Jobselectie.

    Enkele dagen na de “beruchte” nieuwsbrief hebben bijna 500 bedrijven opnieuw een account aangemaakt op de website.

    • Volger
      says:

      @Vincent,
       
      Wow, 500 vind ik oprecht een indrukwekkend aantal nieuwe bedrijven/vacaturehouders in deze vakantietijd en crisis! Ik hoop voor je dat je dan nog een paar weken kunt volhouden en je terugkomt op je oude niveau!
       
      Twee dingen nog wel:
       
      1) 
      Voor de grote migratie naar de nieuwe website vond ik ook al dat de verhoudingen (want daar ging het mij om) tussen vacatures van het “intermediair” en van de “directe werkgever” nogal schreef lag op je website; zie:
       
      https://recruitmentmatters.nl/2012/05/03/spookvacatures-en-schijndode-vacatures-op-internet-oplossingen-voor-de-branche/
       
      , dus ben nog steeds heel benieuwd waar je poging om je website te vullen met structurele vacatures/data/input op uit gaat komen qua aantallen en verhoudingen “indirect” vs. “direct”?
       
      2)
      Het aantal vacatures loopt deze week inderdaad behoorlijk op, want je zit alweer boven de 21.000 “vacatures”, maar ik heb ook nu weer de idee dat de groei met name zit bij “intermediairs” die terugkeren om hun “vacatures” te plaatsen én de werkgever minimaal, met nu slechts 170 vacatures online op Jobselectie.nl? ( <200/21.000 is nog meer dan een 1/10 van een 1%?)
       
      Mee eens?

  • Gilbert van Straalen
    says:

    @Volger,je steekt er in ieder geval behoorlijk wat tijd en energie in deze blogs(complimenten)
    Ik heb het wel redelijk druk op het moment(voor vele komkommertijd maar wij zijn met iets heel gaafs bezig)daarover binnen een paar weken meer..

  • Marc Drees
    says:

    Anoniem of met naam en toenaam bekend gemaakt; inhoudelijk zinvolle vragen zijn natuurlijk altijd te beantwoorden. Zeker als ze zodanig hout snijden als bovenstaande vragen.
     
    Overigens is het voor een enigszins ingewijde natuurlijk niet verwonderlijk dat freemium vacaturesites zich in eerste aanleg laten vullen door intermediairs (lees: XML-feeds). Tenslotte valt of staat het freemium model met bereiken van een kritische massa; waarbij de kritische massa aan vacatures dient te zorgen voor een kritische massa aan werkzoekers. En die kritische massa aan vacatures is uitsluitend snel te bewerkstelligen door de grote partijen op de markt aan te sluiten. Dat is overigens een tactiek die natuurlijk al jaren is toegepast; ook voor nieuwe pay-to-post vacaturesites. Alleen dienen freemium sites hun gratis model tot in lengte van jaren door te zetten.
     
    Op langere termijn kunnen freemium sites alleen overleven als ze een afdoende conversie laten zien; voor alle aanbieders op hun site. Ongeacht of het om een enkele vacature gaat of om een bulk aan automatisch ingeladen vacatures. Zonder deze mix wordt een freemium niets meer dan een aggregator van (met name) uitzendvacatures. En daar hebben we er al een paar van, inclusief labelspecifieke aggegratoren (DOVAjobs voor Ranstad, Gus.nl voor USG People).
     
    Vanuit het perspectief van de intermediairs lijkt het inderdaad bijzonder interessant om freemium sites vol te pletteren met hun vacatures; en daarmee is mogelijk zelfs wel een eigen ecosysteem geboren waar intermediairs geen eigen aggregatoren hoeven te onderhouden. Hiermee staan de freemium sites nog altijd wel garant voor een ferme erosie bij de pay-to-post vacaturesites; waar de vacaturevolumes natuurlijk fors zijn gekrompen en VNU Media zich niets eens zelfstandig meer kon bedruipen.
     
    Afijn, wat losse gedachtes op de iets latere avond

    • Volger
      says:

      @Vincent, en @Gilbert,
       
      Bedankt voor jullie persoonlijke reacties, maar de op- en kanttekening die ik maak in mijn reactie/vragen zijn/waren niet persoonlijk bedoeld, en ook niet direct gericht aan @Vincent / Jobselectie.nl. En/of Banenmatch.nl, als @Gilbert zich aangesproken voelde.. Ik hoop dat je begrijpt dat (los van een paar zinnen) mijn opmerkingen momenteel generiek van toepassing zijn op min of meer alle jobboards en freemium vacaturebanken. 
       
      Omdat mijn opmerkingen dus ook zo generiek bedoeld zijn/waren, maak het volgens mij niet uit wie ik ben. Ik ga (was iig niet mijn opzet) persoonlijk ook niet met één van jullie een discussie aan; waarom? Persoonlijk heeft het thema mijn interesse omdat het een boeidende dynamiek betreft tussen vraag en aanbod. Verder observeer ik alleen maar en uit ik mijn gedachten zoals dat volgens mij in de basis op een blog/forum bedoeld is… 
       
       
      @L.S.,
       
      Zoals gezegd/bedoeld, in mijn beleving lijken ( en dus ook voor de bezoeker/kandidaat ( én dus los van alle mooie, unieke features/functions per website)) de verschillende jobboards / freemium websites qua aanbod van vacatures inmiddels enorm veel op elkaar. Mijn verwachting daarbij is dus dat 80% van het aanbod door XML-feeds en multiposters verkregen en daarmee je enerzijds
       
      – de omvang de website dus meer iets zegt over hoe goed de jobboard-owner is in het verzamelen van feeds/koppelingen, en,
       
      en anderzijds 
       
      – je als kandidaat gillend gek moet worden om overal dezelfde vacatures te vinden van dezelfde intermediairs… 
       
      Het is dus ook geen verwijt of aanval op jobboards of hun owners, het is meer signaal/teken van hoe slecht de (online) arbeidsmarkt nu is! Anders gesteld, het zegt in ieder geval ook iets over de transparantie in de arbeidsmarkt.. OK, het klinkt misschien ook een beetje als tegen het zere been schoppen van @Vincent, @Gilbert en andere jobboards, maar is het niet te zot voor woorden dat anno 2012:
       
      a) ’s lands grootste vacature-websites om banen te zoeken/vinden gedomineerd worden door een handje vol intermediairs, en, 
       
      b) je als werkzoekende/kandidaat veroordeeld bent tot het doorspitten van duizenden “vacatures” van diezelfde intermediairs, omdat je praktisch geen andere vacature/baan kan vinden online, omdat,
       
      c) de verhouding van wie als vacaturehouder welke vacatures adverteert op deze vacature-websites in geen verhouding staat tot de werkelijkheid, want we hebben in Nederland toch wel meer te bieden dan uitzendbanen en W&S-functies?
       
      Dus het is niets persoonlijks, maar het is toch ergens gewoon een raadsel en/of armoede (door markomstandigheden of technology) dat vacaturesites bestaan bij de gratie van 20 vacaturehouders die elk 1.000 “vacatures” doorzetten terwijl je een vacature-website verwacht met het aanbod van 10.000 unieke, diverse vacaturehouders met elk 2 vacatures… 
       
      Het is momenteel in deze tijden van crisis blijkbaar niet anders, en ik weet zeker dan mannen als @Vincent en @Gilbert hun stinkende best doen om een mooie website neer te zetten met mooie, unieke vacatures, maar dan mag ik een blogpost over een “Top 10”-lijst en/of het “oeps” wegvallen van 10.000+ “vacatures” toch wel met een korreltje zout nemen?
       
      Of zeg ik nu, anoniem, weer iets geks?

  • Volger
    says:

    @Vincent,
     
    Voor de migratie van Jobselectie.nl had je volgens mij zo’n 31.000 vacatures live staan; je bent er dus zo’n 13.000 kwijtgeraakt en/of niet meer hebt teruggeplaatst. 
     
    Betekent dit dus ook dat zo’n 13.000 vacatures niet alleen handmatig zijn/waren geplaatst, maar ook dat je er vanuit gaat dat deze 13.000 vacatures vanaf nu actief én kwalitatief worden onderhouden?
     
    Als je gaat voor kwaliteit lijkt mij dat alleen al een hele grote uitdaging… Hoe denk je dat te doen? Welke policies heb je daarvoor opgetuigd en/of hoe dwing je dat af? Kun je aangeven hoeveel werkgevers/intermediairs verantwoordelijk zijn/waren voor die 13.000 vacatures? Haal je vacatures vanaf nu automatisch na 30 dagen offline?

    • Vincent / Jobselectie
      says:

      @Volger Bij dezen wil ik aangeven uitsluitend nog te antwoorden op personen die zich kenbaar maken via een link naar de eigen website of Linkedin. 

      In het echt praat, bel of mail ik ook niet met personen die zich niet willen voorstellen.

      Op anonieme reacties zal ik dus geen toelichting geven!

      • Volger
        says:

        @Vincent,
         
        Dat je mijn anonieme vragen niet wil beantwoorden respecteer ik uiteraard, maar maakt de vragen zelf niet minder relevant, right?
         
        Mijn aanname is dus dat de “verdwenen” 13.000 vacatures handmatig zijn/waren geplaatst en dat het terugwinnen van deze aantallen zal afhangen van de bereidheid van je opdrachtgevers om alles opnieuw te activeren en te gaan onderhouden. Zoals @Marc ook in zijn laatste Top 10 stelt.
         
        Aan de andere kant betekent het niet kunnen terugplaatsen van deze 13.000 “handmatig” geplaatste vacatures mogelijk ook dat de huidige 19.000/20.000 vacatures NIET “handmatig” zijn/waren geplaatst? Waarschijnlijk wordt het gros van deze vacatures dan dus via XML-feeds, multiposters, etc. binnen gehaald en onderhouden? Dat is op zich prima, maar het plaatst het “Top 10”-lijstje van @Marc wel in een mooi perspectief, omdat je dus mogelijk met een mooie verzameling koppelingen/feeds in de nederlandse Top 10 kunt staan? 
         
        De gedachte dat de grote freemium sites ( dus ook Banenmatch.nl, Jobbird.com, Joof.nl etc.) bij elkaar worden gehouden door het aan één rijgen van feeds en multiposters wordt hiermee voor mij alleen maar versterkt… Open ook maar eens op een willekeurige freemium vacaturebank een willekeurige resultatenpagina en je stuikelt over de logo’s van Start, Creyfs, Continu, Timing’s en noem ze allemaal maar op…

        In mijn beleving is het niet alleen een overkill aan “intermediairs” maar de dominantie van een paar grote partijen zou zo maar eens de werkgever / kleine intermediair er van kunnen weerhouden om een échte vacature bij je te plaatsen; val als garagebedrijf uit Zwolle maar eens op tussen al dat logo-geweld? 
         
        Zonder tegenberichten/argumenten van de freemiums kan men misschien toch wel stellen dat de freemiums sites een uithangbord zijn van de grotere intermediairs? Ze verdrukken de kleine adverteerder ( zo ook die ene werkgever die wel wil adverteren ) en trekken zo alle aandacht naar zich toe… Als je als werkgever in deze tijden geen response krijgt op een vacature weet je vrij zeker dat de grote uitzendbureau’s/intermediairs als “partner in werkgelegenheid” je de kans op een directe reactie/sollicitatie hebben ontnomen.. 
         
        Op zich is het wel een mooie strategie van de intermediairs: #spam alle jobboards vol met content zodat de werkgever zelf geen platform meer heeft om vacatures te adverteren zodat de werkgever vervolgens bij een intermediair moet aankloppen… Ik ben geen complotdenker, maar “de intermediair” maakt wel heel slim gebruik van zijn/haar positie en technologie.
         
        Tot slot, op dit blog of die van Michel Rijnders is wel eens voorspeld dat er nog eens een tijd komt dat jobboards/vacaturebanken werkgevers én intermediairs moeten gaan betalen om hun content te mogen publiceren… ik hoop van harte voor alle freemiums dat dit niet gaan gebeuren..

        Of zeg ik nu, anoniem, iets geks?

        • Vincent / Jobselectie
          says:

          @Anoniem Als je eens onder je eigen naam zou reageren zouden we misschien nog een interessante discussie kunnen voeren want ik heb hier zeker mijn mening over.

          Gezien je kennis van de vacature markt kan ik mij voorstellen dat het niet gewenst is om je naam te publiceren. Je kunt mij altijd vertrouwelijk een mail sturen op info @bedrijfsnaam.nl mocht je een reactie willen ontvangen ;-).

          Ik hoop dat je ook begrijpt dat ik niet publiekelijk een discussie online ga voeren met een anoniem personen.

          • Michel Rijnders
            says:

            @Vincent:

            Eerdere reactie en vragen waren niet die van mij, maar ik ben wel benieuwd naar de reactie. Bij deze dus met hopelijk goedvinden van ‘Volger’ een herhaling zonder anonimiteit 🙂

            De aanname is dus dat de “verdwenen” 13.000 vacatures handmatig zijn/waren geplaatst en dat het terugwinnen van deze aantallen zal afhangen van de bereidheid van je opdrachtgevers om alles opnieuw te activeren en te gaan onderhouden. Zoals @Marc ook in zijn laatste Top 10 stelt.
             
            Aan de andere kant betekent het niet kunnen terugplaatsen van deze 13.000 “handmatig” geplaatste vacatures mogelijk ook dat de huidige 19.000/20.000 vacatures NIET “handmatig” zijn/waren geplaatst? Waarschijnlijk wordt het gros van deze vacatures dan dus via XML-feeds, multiposters, etc. binnen gehaald en onderhouden? Dat is op zich prima, maar het plaatst het “Top 10″-lijstje van @Marc wel in een mooi perspectief, omdat je dus mogelijk met een mooie verzameling koppelingen/feeds in de nederlandse Top 10 kunt staan? 
             
            De gedachte dat de grote freemium sites ( dus ook Banenmatch.nl, Jobbird.com, Joof.nl etc.) bij elkaar worden gehouden door het aan één rijgen van feeds en multiposters wordt hiermee voor mij alleen maar versterkt… Open ook maar eens op een willekeurige freemium vacaturebank een willekeurige resultatenpagina en je stuikelt over de logo’s van Start, Creyfs, Continu, Timing’s en noem ze allemaal maar op…
            In mijn beleving is het niet alleen een overkill aan “intermediairs” maar de dominantie van een paar grote partijen zou zo maar eens de werkgever / kleine intermediair er van kunnen weerhouden om een échte vacature bij je te plaatsen; val als garagebedrijf uit Zwolle maar eens op tussen al dat logo-geweld? 
             
            Zonder tegenberichten/argumenten van de freemiums kan men misschien toch wel stellen dat de freemiums sites een uithangbord zijn van de grotere intermediairs? Ze verdrukken de kleine adverteerder ( zo ook die ene werkgever die wel wil adverteren ) en trekken zo alle aandacht naar zich toe… Als je als werkgever in deze tijden geen response krijgt op een vacature weet je vrij zeker dat de grote uitzendbureau’s/intermediairs als “partner in werkgelegenheid” je de kans op een directe reactie/sollicitatie hebben ontnomen.. 
             
            Op zich is het wel een mooie strategie van de intermediairs: #spam alle jobboards vol met content zodat de werkgever zelf geen platform meer heeft om vacatures te adverteren zodat de werkgever vervolgens bij een intermediair moet aankloppen… Ik ben geen complotdenker, maar “de intermediair” maakt wel heel slim gebruik van zijn/haar positie en technologie.
             
            Tot slot, op dit blog of die van Michel Rijnders is wel eens voorspeld dat er nog eens een tijd komt dat jobboards/vacaturebanken werkgevers én intermediairs moeten gaan betalen om hun content te mogen publiceren… ik hoop van harte voor alle freemiums dat dit niet gaan gebeuren..

            • Volger
              says:

              @Michel, uiteraard 😉 Bij deze dus mijn goedvinden, en, aan @Vincent en/of @Gilbert nu dus via via een herhaald verzoek om te reageren op mijn reactie/vragen van gisteren en/of mijn aanvulling/reactie vanochtend (zie onder)? 

            • Vincent / Jobselectie
              says:

              @Michel Zou bijna denken dat jij het was gezien de technische kennis van onze anonieme volger ;-).

              Om een antwoord te geven bestaat de site inderdaad voor een groot deel uit feeds en koppelingen met multiposters. 
              Niets mis mee want welke grote intermediair gaat anno 2012 handmatig plaatsen op verschillende jobboards als de techniek voorhanden is om het automatisch te doen en daardoor tijd en dus geld bespaart kan worden.

              Vacatures van grote intermediairs worden dus ook haast niet meer handmatig geplaatst, tenzij een grote intermediair een pilot wil draaien om te kijken of zij ook willen doorplaatsen naar bijvoorbeeld onze anoniem volger indien deze ook een website heeft.

              De meer dan 15.000 verwijderde vacatures betreffen inderdaad banen die handmatig zijn geplaatst. Dit verklaard ook direct waarom het deel van directe werkgevers op dit moment zo laag is op Jobselectie.

              Er schijnt ergens op internet een magische jobboard lijst te zijn en als je daar als jobboard op aangemeld bent krijg je ineens alle vacatures.

              Was het maar zo simpel! Realiseer je dat ieder bedrijf betaald om vacatures door te plaatsen. Bedrijven zullen dat dus alleen doen als zij respons ontvangen van het jobboard en daar komt heel wat meer bij kijken dan alleen maar vacatures.

              Dat in de toekomst wordt betaald voor vacatures zou eventueel mogelijk zijn indien het gaat om kwalitatieve banen van mooie directe werkgevers, maar niet van uitzenders waarvan sommige niet eens het verschil begrijpen tussen de branche en functiegroep en waarvan een groot deel van de vacatures bestaat uit lokkertjes.

              Tevens zal betalen voor vacature content alleen maar stimuleren om fake vacatures te plaatsen wat geen goede ontwikkeling is!

              Daarnaast wil ik nog aangeven dat het garage bedrijf snel zichtbaar zal worden als de werkzoekenden gewoon even filtert op directe werkgevers.

              • Volger
                says:

                @Vincent,
                Met goedvinden van @Michel gok ik, bedankt voor je reactie, want je geeft antwoorden en inzichten die boeiend zijn.

                Het gebruik van XML-feeds/koppelingen en daarmee “vacatures” van intermediair is ook helemaal prima. Mijn vraag / opmerking ging over het feit dat één van de grootste freemium websites van Nederland anno 2012 kan bestaan uit een collectie van XML-feeds/koppelingen en dat heb je bij deze bevestigd. Al was dit gegeven denk ik ook een ieders verwachting en na deze bevestiging zal (voor mij persoonlijk) het “Top 10”-lijstje van @Marc nooit meer hetzelfde zijn…

                Nu blijkt dat de “uniquess”-factor van de “vacatures” van een freemium sites nihil is (én je als “winner” dus definitief NIET voor de kwantiteit moet gaan) ligt het veld open voor de website met de beste, snelste, makkelijkste, kwalitatieve vacaturewebsite om de prijs op te rapen.. Let the games begin; zou je dan toch zeggen?!
                 
                Misschien is die magische site waar @Vincent het over heeft nog niet, maar het is wel een leuk idee! Wellicht kunnen de dames/heren van de “intermediairs” zelf een startpagina met XML-feeds beginnen? 

                Gewoon een one-page-website met een lijst van al hun beschikbare XML-feeds met/van “vacatures”? Duizenden “vacatures” als “open source”-library zodat er een level playing ground ontstaat voor alle ontwikkelaars die goede én mooie websites kunnen bouwen, maar geen XML-feeds weten/wisten te verzamelen? Ik zeg: iedereen morgen zijn eigen freemium vacaturesite met in ieder geval 20.000-30.000 “vacatures” van intermediairs als startpunt? En, dan het verschil maken met usability?

                @Marc,
                Wanneer mogen jouw kritische blik/review verwachten m.b.t. usability van de re-launches van Jobselectie.nl en Banenmatch.nl?

                Tot slot, @Vincent,
                deze opmerking snap ik niet “Realiseer je dat ieder bedrijf betaald om vacatures door te plaatsen. ” Kan/wil je die nog eens toelichten?

  • Vincent / Jobselectie
    says:

    @Marc we hebben inderdaad een flinke klap gehad omtrent het vacature volume.

    Echter is dit een bewuste keuze geweest en valt hier niets te wijten aan de ict leverancier (Synetic) waar we zeer tevreden over zijn.

    Door het nieuwe platform zijn 90% van de filters gewijzigd en waren vele vacatures daardoor incompleet.

    Tevens was data anders gestructureerd op de oude site waardoor het onmogelijk was om de vacatures te migreren.

    We hebben daarom gekozen om klanten opnieuw te laten registreren en opnieuw vacatures te plaatsen wat de kwaliteit van de site ten goede zal komen.

    Wij hebben uiteraard het beste voor met klanten en denken dat dit de beste oplossing is. Op deze manier kunnen we samen met klanten de stap zetten van kwantiteit naar kwaliteit.

    Het positieve nieuws uit de nieuwsbrief blijft hier echter onbelicht en dat we nu een geweldig nieuw platform hebben met vele verbeteringen.

    Als laatste wil ik nog toevoegen dat een groot deel van de relaties al weer een account heeft aangemaakt en na uitleg de overweging begrijpt.

    • Dirk Goossens
      says:

      @Vincent: Het leuke van jou en Jobselectie is dat je open bent over wat je doet.

      Kun je wat meer vertellen over de structuur van de data, hoe die gewijzigd is en waarom en waarom die niet te migreren was? 

      • Vincent / Jobselectie
        says:

        @Dirk Het is ook leuk om met andere van gedachte te wisselen ;-). 

        – Van niet bestaande data kan ik helaas geen data maken. Het gevolg was dus dat we niet complete vacatures moesten importeren en dat willen we voorkomen.
        – Daarnaast waren op de oude website branche en functiegroep een samengevoegd veld met het gevolg dat we niet konden achterhalen welke data bij de functie en welke bij de branche hoorde. Dit zijn nu twee losse data velden.
        – Een ander aspect is dat we op deze manier ook een flinke schoonmaak hebben kunnen houden. Alle oude vacatures zijn verwijderd.
        – Op de oude site hoefden account eigenaren niet te verifiëren waardoor het voor malifide partijen mogelijk was om vacatures te plaatsen. Nu kunnen bedrijven alleen hun vacatures plaatsen nadat zij hun e-mail hebben geverifieerd.

        Al met al een flinke klap voor het vacature volume maar kwaliteit gaat bij de nieuwe Jobselectie boven kwantiteit.