Wat kunnen digitale professionals toch een onzin uitkramen!

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQtt5dUVvWu0De3ldr9ToCeAze3xt7zRorJyGsLWzv3Jxz8NDlWWQEven onderstaande zinnetjes met aandacht lezen:

Een recruitmentsite die ontworpen is voor conversie moet aantrekkelijk zijn voor de gebruikers en aanbod met functionaliteit bieden. Belangrijk is dat er een matching link is die een potentiële werkgever aan een werkzoekende koppelt.

Is dit een opstel over wervingssites door een leerling met ernstige taalbeperkingen uit VMBO4? Nee! Dit zijn de eerste twee zinnen uit een artikel op Frankwatching getiteld 8 functionaliteiten die een recruitmentsite niet mag missen. Geschreven door ene Soraia Cardoso, Manager Insights bij Jungle Minds (digital professionals).

Serieus? Serieus!

En als je denkt dat deze intro een slippertje is dan vergaat je die gedachte na lezing van onderstaande alinea:

Er zijn veel recruitmentsites die een uitstekende dienstverlening bieden aan zowel werknemers als werkzoekenden. De beste websites adverteren met een groot aantal actuele vacatures, waardoor de sollicitanten de gewenste mogelijkheden gemakkelijker kunnen vinden. Op deze manier krijgen alle potentiële werkgevers de kans om hun vacatures op te vullen met de juiste medewerkers.

Ik heb een half uur dubbel gelegen van het lachen na het lezen van deze tenenkrommende tante Betje zinnen die ook nog eens inhoudelijk kant noch wal raken. Wat is dit voor onzin? En waarom heeft niemand bij Frankwatching deze braakbal per direct doorgespoeld in plaats van te publiceren?

Cardoso gaat overigens onverschrokken verder, want ze heeft maar liefst 8 functionaliteiten die een recruitmentsite niet mag missen in de aanbieding. Waaronder de volgende pareltjes:

Bied een geavanceerde zoekoptie
Iedere recruitmentsite zou een uitstekende en nauwkeurige geavanceerde zoekoptie moeten bieden, zodat sollicitanten kunnen zoeken op functie, salaris, plaats, datum of referentienummer.

Online sollicitatieformulieren
Als je gebruikt maakt van online sollicitatieformulieren, zorg er dan voor dat deze handig van opzet zijn en een afspiegeling vormen van de informatie die relevent is voor de database met sollicitanten.

Profielpagina’s en contactinformatie
Bied sollicitanten een profielpagina aan waar ze hun CV, contactgegevens, voorkeuren en beschikbaarheid op aan kunnen geven. Door een bewerkingsoptie aan te bieden kunnen sollicitanten hun informatie zo eenvoudig actueel houden. Dit verbetert de nauwkeurigheid van de database en moedigt daarnaast aan om de website vaker te bezoeken.

Voor eenieder die per ‘functionaliteit’ niet minstens twee onzinnige elementen kan ontdekken; je kan open solliciteren bij Jungle Minds. Ze kunnen daar vast nog een ‘expert’ op het gebied van recruitmentsites gebruiken… Heb je ze wel gevonden? Goed zo, ga dan het artikel op Frankwatching lezen als je eens Homerisch uit je dak wil gaan.

Cardoso heeft overduidelijk nog nooit met recruitmentsites (wat is eigenlijk een recruitmentsite? Een vacaturesite, een wervingssite of een site van een intermediair?) van doen gehad. En waarom zou ze? Tenslotte heeft ze aan het roer gestaan van nationale en internationale digitale projecten. Waarbij ze blijkbaar nog nooit een letter op papier heeft hoeven zetten.

Laat een antwoord achter aan Frank de Bie Reactie annuleren

11 Comments