Onderstaand verhaal is een voorbeeld van een type klacht dat ik de laatste tijd steeds vaker via de site Sollicitatieklacht ontvang:
Zijn uitzenders hun talentpool aan het vullen met kandidaten om aan een toekomstige groei van de vraag te kunnen voldoen? En maken zij daarbij bewust gebruik van de nog altijd toenemende werkloosheid, met name onder jongeren?
Er is ongetwijfeld voldoende tijd voor uitzendmedewerkers om kandidaten te spreken. Tenslotte is het aantal opdrachten van werkgevers beperkt. Maar als kandidaten daadwerkelijk onjuist worden voorgelicht over de beschikbaarheid van vacatures dan is dat een zeer kwalijke zaak. En al helemaal als die kandidaten werkloos zijn of dreigen te worden.
Is er sprake van een bewuste actie van uitzenders om hun ‘voorraad’ aan te vullen met verse CV’s?
Joris
says:De uitzendmedewerker wil/moet ook zijn agenda vol hebben. Als dat in deze tijd niet lukt met klanten-/prospectbezoeken dan vul je hem toch met allerlei irrelevante gesprekken met kandidaten? Kun je iig aan je manager vertellen dat je er alles aan doet om de agenda vol te krijgen. Dus een enigszins bewuste actie om de database te vullen.