Google, in Nederland de meest geliefde werkgever onder ICT-ers, zoekt een Product Marketing Manager, B2B, Benelux – Amsterdam. Nu is Google in het Recruitment veld natuurlijk helemaal niet meer weg te denken. Denk aan alle online marketeers die zich dagelijks bezig houden met clicks, views & stats. Denk ook aan de werkzoekende die vooral Google als basis heeft bij het zoeken van een nieuwe baan. Google dus, als centraal middelpunt van het hedendaagse Recruitment. Juist daarom interessant hoe zij deze commercieel & strategisch zware functie denken in te vullen. Laat ik eens bij het begin beginnen, het googlen op de functie Product Marketing Manager, B2B, Benelux – Amsterdam.
Hoe verrassend staat experteer.nl hier op 1. Dit had ik nooit verwacht! Op #2 staat Google zelf, gevolgd door LinkedIn, waar de functie ook gepost is. Indeed staat nummer 4, Simplyhired daaronder & Trovit hierna. Eigenlijk het bekende rijtje waarbij ik mij dus gelijk afvraag of het ook mogelijk zal zijn met een eigen site ooit hier tussen te komen. Ik betwijfel dat. Google redt dat wel, maar goed, die hebben het SEO dan ook zo’n beetje uitgevonden.
De vacature Product Marketing Manager, B2B, Benelux – Amsterdam komt nog op veel meer plaatsen bovendrijven: ivyexec.com, marketingprvisie.com, Banen.nl, en nog wat sites waarbij het voor mij volstrekt onduidelijk is wat men doet en wilt. Vraag mij sterk af of Google dit wel zou moeten willen. Een zo belangrijke vacature in de online jobboard grabbelton. Zo’n site heeft er vast een Recruiter achter zitten. Goede sier maken met Google, CV-tje opvangen en dan maar on spec aanbieden hopend op het juiste moment & juiste plaats. Brrr.. Zou je niet moeten willen toch, met kans op een sleazy kandidaat behandeling met alleen maar brandingschade tot gevolg? Zeer zeker niet op dit niveau in een toch wel ons kent ons wereldje.
Wat je hier ziet gebeuren is een toenemende platheid in het online recruitment. Zelfs de vacature Product Marketing Manager, B2B, Benelux – Amsterdam van Google verzuipt in een online wirwar. De ware topper reageert dan toch niet en blijft ver weg van deze kermis. Gericht searchen is dan een veel betere optie. In stilte en specialisme dan juist die ene kandidaat naar deze positie loodsen. De persoon in kwestie kan dan later vanuit de Product Marketing Manager, B2B, Benelux rol de bazaar van linken, ads, clicks & views weer verder uitbreiden naar daarvoor geïnteresseerden….
Marloes
says:Volgens mij is dat ook de opzet…. 😉
David
says:Eyyhh…en kijk eens wie er nu op 1 (en 2) staat: https://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&biw=1280&bih=647&q=Product+Marketing+Manager%2C+B2B%2C+Benelux+%E2%80%93+Amsterdam&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=26ad4fcecfbe6140
vind hem wel mooi..