CSN conference (#CSN11): David Hahn

David Hahn Goed, dit is wat mij betreft het main event; de sessie met David Hahn (VP Productmanagement bij LinkedIn). En tot mijn grote schande moet ik bekennen dat ik bij mijn eerdere artikel over Hahn een verkeerde profielfoto heb geplaatst. My apologies, Mr. Hahn! En al helemaal omdat hij er veel beter uitziet dan de foto die ik oorspronkelijk heb geplaatst…

Hoe dan ook, we gaan beginnnen. Dus stilte graag in de zaal en volle aandacht voor Hahn en zijn presentatie genaamd Development at LinkedIn. En dat betekent dus product development. En hopelijk heel veel informatie over Career explorer. Want daar kom ik voor.

De essentie van Hahn’s sessie is de vraag What’s important to your business. En er komen wederom drie zaken op:

  1. Make effective business decisions (business intelligence)
  2. Hire great talent
  3. Drive new business

En jawel, dit is een bummer. Want ik voel wederom een commercieel verhaal aankomen. Hoewel Hahn het beter kan verbergen dan Van Wiechen omdat hij zegt op zoek te zijn naar feedback. Oftewel crowdsourcing tijdens een conferentie waar mensen komen om te leren. Damn…

Ik val voorlopig even in slaap. Tot ik de woorden Career explorer hoor. Maar voordat ik goed en wel wakker ben is het alweer voorbij. Twee plaatjes die ik ook bij Eugenie van Wiechen heb gezien. Met andere woorden, helemaal niets nieuws! Potverdrie, wat een ongelofelijke tegenvaller! Het enige wat ik merkwaardig vind is dat Career explorer vooral op studenten is gericht terwijl met name het begin van iemands carriere in het algemeen ondervertegenwoordigt is in een LinkedIn profiel. Met andere woorden; het begin van een carrierepad lijkt minder goed te mappen dan latere stappen. Afijn, ik wacht wel tot Career explorer beschikbaar komt.

Ik ben weer in slaap gevallen tot het applaus me ruw wekte. Gelukkig, het tweede LinkedIn verkooppraatje is eindelijk afgelopen.

Hahn is helaas een verkoper van hamers. En als je hamers verkoopt ziet de hele wereld er uit als spijkers. Alleen in de realiteit is er slechts een beperkt nuttig gebruik voor hamers en spijkers. En dat lijkt Hahn, en daarmee LinkedIn, te vergeten. Of zouden hij en Van Wiechen slechts bezig zijn LinkedIn maximaal aan te prijzenin de aanloop naar de IPO? Nee… dat zou wel heel oppervlakkig zijn.

Geef een reactie

6 Comments