Voor hardcore gebruikers zoals ikzelf komt Jobfeed vandaag met een zeer aangename vernieuwing; de mogelijkheid om mijn zoekfunctie vergaand te customizen. Plus nog een paar andere interessante goodies, maar daarover later meer. Want met die zoekfunctie aanpassing gaat Jobfeed bijzonder ver:
Ik kan ieder zoekvoeld aan/uitzetten en voor een aantal zoekvelden kan ik mijn eigen indeling hanteren.
Die indeling is bijzonder gedetailleerd, zoals uit de branche-indeling blijkt:
Ik kan op meerde niveau’s branche’s aan- danwel uitzetten, waardoor ik een volledige op maat gemaakt indeling kan realiseren. Omdat deze indeling ook geografisch en voor functies op maat kan worden gemaakt is een wel zeer fijnmazige indeling te realiseren. Voor bedrijven met meerdere Jobfeed gebruikers klinkt dit overigens eerder als een administrator functie dan iets wat individuele medewerkers moeten gaan doen. Dan kan het wel eens een zooitje worden, vooral als Jobfeed wordt ingezet als hunting tool.
Ik gebruik vrijwel alle zoekfuncties, dus ik ga niets uitzetten. Maar met de mogelijkheden om een eigen indeling voor bepaalde rubrieken te realiseren in combinatie met de statistieken functie zie ik bijzonder krachtige nieuwe mogelijkheden. Dat moet ik maar eens gaan uitproberen, als ik tijd heb…
Overige goodies
Een potentieel interessante, maar in mijn optiek nog niet ver genoeg uitgewerkte mogelijkheid, is de LinkedIn integratie. Waarbij ik een LinkedIn icoon krijg te zien bij de adverteerder indien deze een bedrijfsprofiel op LinkedIn heeft:
Geinig, maar ik zou liever direct ook de medewerkers in mijn netwerk willen zien. Dat zou het leven een stuk vereenvoudigen; nu moet ik tenslotte naar LinkedIn om dit alsnog te bekijken.
Wel bijzonder handig is de mogelijkheid om de eigen website uit te sluiten. Voor grote intermediairs zal dit ongetwijfeld een zucht van verlichting opleveren. Want zo blijf je verschoond van de eigen vacatures; althans, op de eigen site. Overigens is voor deze functionaliteit wel weer hogere wiskunde vereist; niet bepaald een vak waar de gemiddelde recruiter enige kaas van heeft gegeten. Dit is namelijk de uitleg bij het zoekveld Sitenaam:
Het loont echter de moeite om toch maar eens te gaan oefenen…
Als laatste nog even leuke gimmick; een beeld van mijn Jobfeed gebruik:
Ik ben een behoorlijke Jobfeed addict; zoveel is wel duidelijk. Waarbij ik me overigens lang en hard achter de oren heb gekrabt in een (overigens vruchteloze) poging om te bedenken wat ik allemaal in week 9 met Jobfeed heb uitgespookt.
Gerard Mulder
says:he Marc, jij ziet natuurlijk geen connecties, omdat je binnen LinkedIn geen relaties meer hebt 😉
Als je die wel zou hebben, dan zie je ze zeker wel staan als je op het LinkedIn icoon klikt. Als je dubbel klikt, dan ga je naar het profiel op LinkedIn.
Marc Drees
says:Ahh… dat verklaart veel. En ik moet dus even op zoek naar een vacature van een van de vier bedrijven waar ik via een connectie op LinkedIn dus een relatie mee heb…