Vertrek je binnen twee jaar na aantreden vanuit een hoge(re) managementpositie dan is er meestal wat aan de hand. Of je hebt het verkeerde bedrijf gekozen, of je hebt er zelf een potje van gemaakt. Gezien haar pijnlijk duidelijke gebrek aan kennis op het gebied van recruitment tijdens haar bijzonder zwakke publieke optredens reken ik eerlijk gezegd op het laatste. Maar wat lees ik in Emerce ten aanzien van het vertrek van Eugenie van Wiechen (Country manager Nederland LinkedIn)?:
Volgens de woordvoerder vertrekt Van Wiechen omdat de opdracht waar ze voor was aangenomen, het Nederlandse kantoor van LinkedIn op te zetten, met succes is afgerond. “Voor haar was het de mogelijkheid om of nu te vertrekken, of over tien jaar. En ze heeft een luxe probleem dat ze elke keer tegen een leuke functie aan loopt.”
Natuurlijk! Wat een luxeprobleem. Maar na een IPO waar LinkedIn op wil kapitaliseren met een waaier aan nieuwe diensten en een groeiende concurrentie (BranchOut, BeKnown) is er helemaal niets klaar in Nederland. Wat een ongekende lulkoek is dit toch. Zij heeft ongetwijfeld haar best gedaan maar heeft het niet gered. Niets mee mis. Nu maar hopen dat de FM Mediagroep (haar nieuwe werkgever) drie keer scheepsrecht is…