#SRE2011: Dennis Claus

Dennis ClausGoed, de sprekers  van de Social Recruiting Conference van Recruiters United zijn Dennis Claus (Insites Consulting); Lennart Sloof (Manager Online Employer Marketing bij Deloitte) en natuurlijk Kevin Wheeler, onze hoogst eigen recruitment’goeroe’.

En we beginnen met Dennis Claus, van marktonderzoeksbureau Insites Consulting. Hij is een last-minute stand-in voor Steven van Belleghem. Ik ben benieuwd wat een marktonderzoeksbureau met social recruiting van doen heeft… En hij weet inderdaad niets over recruitment; het gaat over tips over hoe je op social media een superstar company weet te worden. We gaan van start.

Claus begint zijn presentatie met een drietal paradoxen:

  1. Conversations are the key driver of growth
  2. Happy clients are drivers to positive conversations
  3. We want our employees to be ambassadors

Inderdaad, bovenstaande statements zijn geen paradoxen, maar de wijze waarop bedrijven ermee omgaan zorgt dat er een paradoxale situatie ontstaat. Want in hun handelen laten bedrijven vaak een tegengestelde beweging zien. Met alle ‘akelige’ gevolgen vandien. Zeker in een tijd van social media. Voila, we zijn op het onderwerp van het congres gekomen.

Tegelijkertijd kan social media een versterkende rol spelen gezien bovenstaande stellingen. Het zijn een beetje open deuren, maar het is onderzocht door een martkonderzoeksbureau. Dus het is feitelijk…

Deze paradoxen doorbreken levert natuurlijk de Superstar Company op. Met de volgende definitie:

People are the key driver, sharing engaging content through all relevant touchpoints in line with the company culture and business objectives

Goed, eigenlijk is het daarmee wel duidelijk. Hoop ik…

Geef een reactie

4 Comments