In een interview met de oprichter van NotchUp, Rob Ellis, wordt uitgelegd hoe NotchUp denkt dat de introductie van NotchUp PIN een effect gaat hebben op de klanten van NotchUp.
Hoewel mijn eerste vraag zou zijn: Welke klanten? is de uitleg die Rob Ellis geeft wel heel erg aardig:
While some companies are already using NotchUp to directly contact hard-to-reach professionals without a PIN, we think that it will be a huge positive for companies and recruiters that haven’t heard of NotchUp or used NotchUp before go. The PIN will give them a way to get in touch with top-tier professionals who otherwise wouldn’t respond to cold calls and emails.
Zou Ellis werkelijk geloven wat hij hier zegt? Dat geloof ik op mijn beurt weer absoluut niet. Volgens Ellis heeft hij nu meer dan 100.000 top quality professionals zijn database. Dat is meer dan een half jaar na de introductie van NotchUp die zeer veel marketing buzz heeft gekregen.
Dat is in Amerika natuurlijk een verwaarloosbaar aantal CV’s. Waardoor je als partij geen enkele rol van betekenis speelt. Wat ook weer blijkt uit de huidige traffic die NotchUp heeft. Eveneens verwaarloosbaar.
En die top quality professional is allang vergeten dat hij/zij een profiel in NotchUp heeft aangemaakt. In januari 2008. Waarna er helemaal niets is gebeurt. Een een mailing over een NotchUp PIN zal daar bitter weinig aan veranderen.
NotchUp probeert haar relevantie richting recruiters, over de rug van de kandidaten die zich hebben ingeschreven bij NotchUp, te vergroten. Om zo eindelijk enige omzet te gaan realiseren. En daarmee het vooruitzicht van de Deathpool af te wenden.
Zoals ik al eerder heb gezegd ten aanzien van NotchUp: Hopelijk is dit de laatste stuiptrekking van een krankzinnig initiatief.