Bersin by Deloitte doet vreemd

Gisteren ontving ik deze e-mail van Bersin by Deloitte:

E-mail Bersin by Deloitte

Mogelijk is mijn Engels roestig geworden, maar ik begrijp uit deze uitnodiging dat er voor mij een gratis toegangskaart voor iRecruit klaar ligt, met de vriendelijke groeten van Bersin by Deloitte. Nou… dat blijkt enigszins anders te ligggen.

Want als ik een e-mail stuur naar de contactpersoon krijg ik de volgende reactie:

E-mail Bersin by Deloitte, 2

WTF? Waarom stuur je mij een uitnodiging als je geen kaarten hebt? Want daar komt deze boodschap feitelijk op neer.

En die vraag stel ik dan ook aan de persoon die mij de oorspronkelijke uitnodiging heeft gestuurd. Om vervolgens deze reactie te ontvangen:

E-mail Bersin by Deloitte, 3

Een interessante reactie, om het maar heel mild uit te drukken. Van een persoonlijke uitnodiging tot our apologies for any confusion. Bersin by Deloitte kan een cursus Hoe schrijf ik een correcte uitnodiging goed gebruiken. Je zal iets dergelijks maar als prospect ontvangen. Da’s meteen een zeer koude prospect erbij. In mijn geval is het slechts een koude blogger.

Geef een reactie

4 Comments
  • Annemarie Stel
    says:

    Dit is basic marketing: eerst lekker maken en als je toehapt, kom je erachter dat het wel kan, maar… gewoon geld kost.
    Of ze hebben ergens tussen de eerste en tweede mail ontdekt dat RecruitmentMatters een kritisch blog is en geen grote corporate die in de nabije toekomst een heleboel geld zou kunnen gaan verbranden aan de Big Data flauwekul van Bersin. Kwestie van verwachte ROI.
    Wat een sukkels.