Recente berichten duiden op een afnemend aantal gebruikers op Twitter, maar als je kijkt naar het aantal tweets met #vacature dan is het tegendeel het geval:
Aantal tweets met #vacature per dag (en voorstschrijdend gemiddelde), januari 2012 – juni 2015. Bron: Coosto
In de tweede helft van 2014 begint het volume te stijgen en het tempo van deze stijging neemt nog altijd toe. In Nederland is Twitter dus nog een kanaal waarlangs onnoemelijk veel vacatures de wereld in worden getoeterd. Meer dan ooit.
Die tijdelijke piek medio 2014 was een vacaturebom van BeQuan. Joost mag weten waarom.
Cees van SollicitatieLAB
says:Mooi overzicht, ook de recruiters uit ons panel bij het cv van de maand geven steeds vaker aan dat je als werkzoekende echt op Twitter moet zitten.
Marc Drees
says:Is het noodzakelijk om als werkzoekende op Twitter te zitten? De feitelijke vacatures staan, bijna zonder uitzondering, op andere locaties die bezocht dienen te worden om kennis te nemen van de inhoud. Als je op relevante locaties een job agent hebt ingericht krijg je (hopelijk) gerichter vacatures toegestuurd zonder de diarree die Twitter natuurlijk ook is, of kan zijn.
Dirk Goossens
says:Marc, wil je het woord vacature alsjeblieft geen geweld aandoen door verwijzingen naar vacatures als vacatures te bestempelen?
Marc Drees
says:Dirk, ik had inderdaad niet moeten zeggen dat er onnoemelijk veel vacatures de wereld in worden getoeterd maar dat #vacature onnoemelijk veel wordt gebruikt de laatste tijd. Heb jij een idee van de (veranderende?) ratio tussen #vacature en unieke vacatures?
Dirk Goossens
says:Het aantal Twitteraccounts dat 95% van de #vacature hashtags vertegenwoordigt kun je zien als een suboptimale proxy voor de arbeidsmarkt. Als dit aantal afneemt groeit het aantal unieke vacatures (ontdubbeling buiten beschouwing gelaten). Coosto wil jou vast dit getal wel vertellen.Voor wie wil weten hoe je Twitter effectief inzet om een baan te vinden:https://mashable.com/2013/02/09/twitter-job-search/Belangrijkste tip:
Don’t just retweet what others are saying; create meaningful content that people care about. Be a thought leader.
Dirk Goossens
says:https://mashable.com/2013/02/09/twitter-job-search/