Onder het mom: leren van de grote jongens, heeft dit Eindhovense IT bedrijf het wel goed voor elkaar. Elke 2 maanden organiseren ze een ‘intern’ seminar dat ook open staat voor de buitenwereld. Niets nieuws onder de zon natuurlijk, dat doen zoveel IT bedrijven. Een stukje interne kennisdeling en tevens stel je ze open voor derden, altijd goed voor je arbeidsmarkt marketing. Maar dit bedrijf haalt nu ‘de grote kanonnen’ uit Amerika over. Een dure grap, maar daarvoor krijgen ze dan ook zo’n 75.000 euro subsidie. Dat is dan, zegt men, 50% van de kosten, maar uit (persoonlijke) ervaring weet ik dat je ook uren van medewerkers mag opvoeren als kosten. Nu kost een goede spreker uit de VS snel tussen de 10.000 tot 50.000 euro, dus ik geloof ook best dat ze er zelf geld bij stoppen. Maar het is op deze manier wel briljant gedaan. Je haalt grote namen over, je haalt veel mensen naar je pand en laat ze kennis maken met je bedrijf en de overheid betaald er nog aan mee ook.