Ik ben gek op uitvoeringsorganisaties, zoals UWV en Belastingdienst. Customer (!) centricity speelt in woord een belangrijke rol, maar in de praktijk van alledag blijkt daar in het algemeen bitter weinig van. En daar komt nu ook de SVB bij:
Een passive-aggressive melding om de ‘klant’ te informeren dat zij/hij niet zo dom moet zijn om de back-button te gebruiken. En dat er geen andere ‘oplossing’ is dan uit- en in te loggen.
En daarmee is de kous blijkbaar af voor de SVB. Hoewel ze het nog wel kan opbrengen om excuses aan te bieden voor het ongemak.
Maar het is geen ongemak, het is prutswerk van SVB. Een gebruiker moet op haar schreden kunnen terugkeren. Dat is waar de SVB voor moet zorgen, in plaats van een armetierige ‘fout’melding. Want de fout ligt vanzelfsprekend niet bij de gebruiker, die slechts browserconventies toepast. Nee, de fout ligt volledig bij het SVB. Maar nu nog de oplossing…
Voor de goede orde, bovenstaand scherm is niet het resultaat van enig recruitmentproces binnen SVB maar het resultaat van een online aanvraag van een SVB dienst.