Een interessant initiatief: Bureau 2009 en Telegraaf Media Nederland stimuleren innovatie. Hoe dan, hoe dan? Nou, zo:
Overigens wordt dat advies (door Bureau 2009) en die mediaruimte (door Telegraaf Media Nederland) aangeboden voor een bedrijf of ondernemer die op het punt staat een nieuw product of dienst te introduceren.
Overigens blijkt dit initiatief een behoorlijke sigaar uit eigen doos te zijn. Want in de voorwaarden blijkt dat Telegraaf en Bureau 2009 financieel mee moeten delen in het succes…
Dat maakt het verhaal toch een beetje anders. Stel dat Bureau 2009 en Telegraaf elk met hun eigen leegloop worden geconfronteerd. Dan is dit toch een fraaie manier om alsnog wat te verdienen.
Want een goedlopend bureau heeft geen kwart manjaar beschikbaar. En een goedlopend medium heeft geen EUR 1 miljoen reclame ruimte over. Die ongetwijfeld beiden tegen maximaal tarief worden aangeboden.
Dus deze sigaar uit eigen doos is feitelijk gratis reclame voor Telegraaf en Bureau 2009. Die overigens ook nog eens wordt betaald gaat worden door een naïve ondernemer. Want er wordt natuurlijk geen initiatief gekozen waar weinig of geen geld uitkomt. Hoe innovatief het ook moge zijn.
Laten we maar zeggen dat deze twee partijen in ieder geval hebben laten zien hoe creatief ze zijn.
Maarten Dullaert
says:Gekopieerd concept van de van Speyk 2008 winnaar The Launch Company.
Marc Drees
says:@Jeroen:
Een pay for performance model is natuurlijk altijd interessant; maar de open-ended manier waarop het op de site wordt vermeld zou mij als ondernemer erg huiverig maken.
Jeroen de Bakker
says:Leuk stukje en dank voor de aandacht. Bij 2009 hebben we het druk zat. Dat is niet het ‘probleem’. We ondernemen graag en zien Project 2009 als een mogelijkheid om niet alleen in opdracht (uurtje/factuurtje) van bedrijven te werken, maar daarnaast met een ander inkomstenmodel aan de slag te gaan. Hier zeggen veel adverteerders behoefte aan te hebben. Zeker in tijden van negatieve economische groei.